Hej, jag har en ny installerats luft/vatten vp hösten 2023. Jag ser trycket sjunker hela tiden trots att jag fylla på den.
Jag ser att gröna fördelarepumpen har sluknat och lyser inte längre.
Varför är det många fel på engångs?
En granna sade igår att din fläkten från utedeln ger kalt luft istället för varm luft.
Skall vara varm eller kall luft från utedel ?.
jag har mailat företaget och inte svaret för jag har 6 år garanti.Tack

N Nannito skrev:
Skall vara varm eller kall luft från utedel ?.
Utedelen på en värmepump tar ju värme ur utomhusluften. Så luften som kommer ut ur utedelen måste vara kallare än utomhusluften.

Vet ej vad fördelarpumpen är. Kan du lägga upp bilder så kanske det blir lättare att förstå vad du menar.

H hempularen skrev:
Utedelen på en värmepump tar ju värme ur utomhusluften. Så luften som kommer ut ur utedelen måste vara kallare än utomhusluften.

Vet ej vad fördelarpumpen är. Kan du lägga upp bilder så kanske det blir lättare att förstå vad du menar.
Hej och tack för svaret.
Vrf sjunker trycket? Tack

• Vattenpump med kopparrör i ett teknikrum; används för att diskutera tryckproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmesystem med kopparrör och ventiler, tryckregulator synlig i mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
N Nannito skrev:
Hej och tack för svaret.
Vrf sjunker trycket? Tack
Montakta din installatör. Se till att få ett magnetitfiltet monterat också, då många tillverkare kräver ett sånt för att garantin ska gälla.

H H-Thomasson skrev:
Montakta din installatör. Se till att få ett magnetitfiltet monterat också, då många tillverkare kräver ett sånt för att garantin ska gälla.
Hej, jag har en magnetitfilter monterat.
Men varför trycket sjunkagäller garantier efter två år?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.