Hej
Jag bytt ventiler på mina element, och en del funkar utmärkt medans ett par funkar ej. Värme är bra men det går varken sänka den eller stänga av den helt. Jag måste stänka temperaturen från fjärrvärmeskåpet.
går det att fixa eller måste jag byta hela radiator ventilen??
Mvh
 
  • Radiatortermostat i förgrunden, målad vit radiatorbakgrund, närbild, fokus på termostatens inställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mässingsventil närbild, vitmålad röranslutning, vägg bakgrund, inomhus, ingen knopp, delvis oskarp, renoveringsdetalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termostatventil på radiator, vita och metallkomponenter, vägg, anslutning till värmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var vi som bytte så det är så dom ser ut nu. Vad ska jag göra med rot-bok ?
 
Vad var det för insatser tidigare?
Var det vred eller termostat?

I rotboken framgår vilken/vilka insatser som passar befintlig ventil.
 
Så här såg dom ut innan
Mvh
 
  • En gammal, flagnande vit kran ovanpå röd och grå fläckig betongyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gamla rostig vattenkran över rödaktig, fläckig betongyta. Fokus på kranens handtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en nedsliten metallfittings med spår av korrosion eller smuts, otydlig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Använd tändstift på rödbrun bakgrund, möjligtvis utbytt eller kontrollerat, verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En genomgången skruv med vit bricka på ett rött underlag. Skruven är delvis rostig och målad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.