Tjo har ett litet problem med en dörr vi har.
Den ser ut som på bilden jag bifogar.

Den ska öppnas utåt och vi vill ha någon form av lösning som döljer skarvarna så vi tänkte foder av något slag löser detta. Dock blir det problem när man öppnar dörren, att de klämmer fodert på gångjärns sidan.

Funderar på om det finns gångjärn som skjuter ut hela dörren en bit från väggen så att foder/lister inte kläms

Så jag undrar vad ni andra har för lösningar.

• En öppen innerdörr i halvvinkel som visar skarvar och behovet av dolda gångjärn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För foder så sätts dörren så den passar i invändig karm med foder utvöndigt och invändigt. Är det golvlisten som är ett problem så fasar man helt enkelt av den i nuvarande konstruktion. Annars är det en liten rak bit som krävs som passar in mot foder.

Silver78 Silver78 skrev:
För foder så sätts dörren så den passar i invändig karm med foder utvöndigt och invändigt. Är det golvlisten som är ett problem så fasar man helt enkelt av den i nuvarande konstruktion. Annars är det en liten rak bit som krävs som passar in mot foder.
Tänk att du ska sätta gångjärn på högersidan
Den ska öppnas mot oss på bilden.
Vi vill dölja hålen/kanterna mellan dörren och karmen på lämpligt sätt.
Jag tänkte foder men inte nödvändigt.
Men de kommer att ta inot iom foder överlappar kanten.

Finns det gångjärn som "lyfter ut dörren" en bit för att lösa problemet?

P
Andrézimmer Andrézimmer skrev:
Funderar på om det finns gångjärn som skjuter ut hela dörren en bit från väggen så att foder/lister inte kläms
Gångjärn till köksskåp som tillåter högre öppningsvinkel,typ ikeas 95 grader mm,lyfter ut dörren lite extra så ett foder kanske ryms men ändå täcker springan när man stänger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.