Hej! Måste uppgradera låset på vår ytterdörr nu när fbolaget varit här. Har presic köpt huset och ni kan se på bilden att det är ett enkelt vred på insidan.
Har ngn ett förslag vad jag behöver köpa? Vill gärna kunna behålla låscylindern.
Har ngn ett förslag vad jag behöver köpa? Vill gärna kunna behålla låscylindern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Beror väl lite på vilka krav FB ställer, nämnde den som besökte något om det?
Du verkar ha en kista som funkar med "hemmabekvämt och bortasäkert" (dvs. både vred och cylinder på insidan, vredet kopplas bort med hjälp av den svarta spaken på bilden). Vredet är dock monterat där cylindern ska sitta och det är inte uppborrat för vredet på dess riktiga plats.
Jag skulle säga att du behöver komplettera med en täckplatta med inbyggt vred och en till cylinder (går att beställa så den funkar ihop med befintliga nycklar). När jag tänker efter ser jag dock att det verkar som att du har oval cylinder, då kanske man ska byta till två runda istället, vet ej om FB kräver detta.
Ett alternativ är att köpa ett komplett behörsbpaket, men då får du lite mer än du behöver, och jag gissar att det är lite billigare att köpa bara det du behöver.
/U
Du verkar ha en kista som funkar med "hemmabekvämt och bortasäkert" (dvs. både vred och cylinder på insidan, vredet kopplas bort med hjälp av den svarta spaken på bilden). Vredet är dock monterat där cylindern ska sitta och det är inte uppborrat för vredet på dess riktiga plats.
Jag skulle säga att du behöver komplettera med en täckplatta med inbyggt vred och en till cylinder (går att beställa så den funkar ihop med befintliga nycklar). När jag tänker efter ser jag dock att det verkar som att du har oval cylinder, då kanske man ska byta till två runda istället, vet ej om FB kräver detta.
Ett alternativ är att köpa ett komplett behörsbpaket, men då får du lite mer än du behöver, och jag gissar att det är lite billigare att köpa bara det du behöver.
/U
Hej. Funderade lite på det och själva låscylindern börjar bli lite meckig. Skulle ett sådant paket funka?
Fick klistra in det i rubrikfältet då jag postar via smartphone.
Fick klistra in det i rubrikfältet då jag postar via smartphone.
Hej!
De har inte krävt någon klass eller så utan endast att mitt nuvarande med endast vred inte är tillgängligt. Antingen behålla det jag har nu och komplettera med ett tillhållarlås eller byta till en modernare som jag länkade till innan.
Så det får nog bli det jag länkade till. Bor mitt i byn och dörren är ut mot trafikerad gata så uppgraderingen är endast till för att tjuven inte ska kunna ta sig ut genom dörren om de har lyckats ta sig in genom mina fönster.
De har inte krävt någon klass eller så utan endast att mitt nuvarande med endast vred inte är tillgängligt. Antingen behålla det jag har nu och komplettera med ett tillhållarlås eller byta till en modernare som jag länkade till innan.
Så det får nog bli det jag länkade till. Bor mitt i byn och dörren är ut mot trafikerad gata så uppgraderingen är endast till för att tjuven inte ska kunna ta sig ut genom dörren om de har lyckats ta sig in genom mina fönster.
En helt annan sak. Jag kommer ihåg för ett par år sedan att det var mycket snack om att Assa hade tillverkat ett antal felaktiga lås som man enkelt kunde få upp. Är det den modellen jag har?
Klicka här för att svara