Bygger garage med carport. I carporten hade jag tänkt sätta 120x22 panel mellan takstolarna. Troligen skruvar jag dem med ett mellanrum på 5mm.
Vill inte ha in kryp eller nåt i carportens vind så jag funderar på att häfta vindskyddsfolie innan jag sätter upp panelen. Är det bättre med myggnät (verkar dyrare).
Ventilation till vinden har jag redan via takfoten där det är en springa på cirka 30mm, sen blir det ventgaller mot garagedelens vind. Helst inget ventgaller på carportens gavel då det ser illa ut.
 
Med 5mm mellanrum så kommer du nog att få in småkryp.
Varför vill du inte köra på spontad panel?

//AA
 
S saiter skrev:
Med 5mm mellanrum så kommer du nog att få in småkryp.
Varför vill du inte köra på spontad panel?

//AA
Jag har med en massa 120x22 i garagebyggsatsen som ska användas upp. Kommer sätta insektsnät.
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
doublepeak doublepeak skrev:
Jag har med en massa 120x22 i garagebyggsatsen som ska användas upp. Kommer sätta insektsnät.
Insektsnät blir kanon, det satte jag i takfoten på mitt bygge av carport. Lätt och snabbt att häfta fast underifrån men ganska dyrt om man vill ha bred rulle.
Satte 22x120 som innertak men dör hoppade jag faktiskt över nätet men inga kryp lr dylikt peppar peppar..
 
Jag köpte billig plastöverdragen glasfibernät på biltema. Stoppar väl ett tag.
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.