2 224 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Underspikning i carport
Bygger garage med carport. I carporten hade jag tänkt sätta 120x22 panel mellan takstolarna. Troligen skruvar jag dem med ett mellanrum på 5mm.
Vill inte ha in kryp eller nåt i carportens vind så jag funderar på att häfta vindskyddsfolie innan jag sätter upp panelen. Är det bättre med myggnät (verkar dyrare).
Ventilation till vinden har jag redan via takfoten där det är en springa på cirka 30mm, sen blir det ventgaller mot garagedelens vind. Helst inget ventgaller på carportens gavel då det ser illa ut.
Vill inte ha in kryp eller nåt i carportens vind så jag funderar på att häfta vindskyddsfolie innan jag sätter upp panelen. Är det bättre med myggnät (verkar dyrare).
Ventilation till vinden har jag redan via takfoten där det är en springa på cirka 30mm, sen blir det ventgaller mot garagedelens vind. Helst inget ventgaller på carportens gavel då det ser illa ut.
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Insektsnät blir kanon, det satte jag i takfoten på mitt bygge av carport. Lätt och snabbt att häfta fast underifrån men ganska dyrt om man vill ha bred rulle.doublepeak skrev:
Satte 22x120 som innertak men dör hoppade jag faktiskt över nätet men inga kryp lr dylikt peppar peppar..
Jag köpte billig plastöverdragen glasfibernät på biltema. Stoppar väl ett tag.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden