Vad kallas en sådan här "klocka" - heter det manometer ? Hör till hydropress och vattenpump för dricksvatten från borrad brunn.
Den har slutat fungera. Hur byter man den ? Är den helt mekanisk , ingen elektricitet till denna va ?
Måste man ha orginal eller kan man köpa annat märke ? Och finns de på Biltema eller är det rörfirma som gäller ?
Tack på förhand !
"Det finns inga dumma frågor..."
Den har slutat fungera. Hur byter man den ? Är den helt mekanisk , ingen elektricitet till denna va ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste man ha orginal eller kan man köpa annat märke ? Och finns de på Biltema eller är det rörfirma som gäller ?
Tack på förhand !
"Det finns inga dumma frågor..."
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Kika bakpå, anslutningen kan vara fyrkantig 15 mm eller så.
Fast nyckel rekommenderas då det kan vara lite trångt, kan gå att ta ett redigt tag runt hela manometern med handkraft också.
Men stäng av pumpen och släpp ut trycker annars blir det blött
Fabrikat kvittar bara det är rätt gänga.
Använd lin eller gängtejp på nya manometerns gänga.
Men jag tycker den på bilden ser hel ut.
Protte
Fast nyckel rekommenderas då det kan vara lite trångt, kan gå att ta ett redigt tag runt hela manometern med handkraft också.
Men stäng av pumpen och släpp ut trycker annars blir det blött
Fabrikat kvittar bara det är rätt gänga.
Använd lin eller gängtejp på nya manometerns gänga.
Men jag tycker den på bilden ser hel ut.
Protte
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Det ser ut att vara ett Robota 6-vägs samlingsrör med väggfäste. Då är det 8-gänga på manometern, anslutning bakåt.
Ny passande manometer kostar 69:- hos Rinkaby, 115:- med frakt inräknad.
Tyvärr visar inte Rinkaby RSK så man ser vem tillverkaren är.
https://www.rinkabyror.se/artikel/manometer-0-6-kg-ansl-bak-08r/
Classe i Insjön har även dom sin egen variant för 98:-
https://www.clasohlson.com/se/Manometer--0-6-bar-Cotech/50-8987
Vad är det som är fel med din manometer?
Ny passande manometer kostar 69:- hos Rinkaby, 115:- med frakt inräknad.
Tyvärr visar inte Rinkaby RSK så man ser vem tillverkaren är.
https://www.rinkabyror.se/artikel/manometer-0-6-kg-ansl-bak-08r/
Classe i Insjön har även dom sin egen variant för 98:-
https://www.clasohlson.com/se/Manometer--0-6-bar-Cotech/50-8987
Vad är det som är fel med din manometer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej. Tack för svar.Krilleman skrev:
Det ser ut att vara ett Robota 6-vägs samlingsrör med väggfäste. Då är det 8-gänga på manometern, anslutning bakåt.
Ny passande manometer kostar 69:- hos Rinkaby, 115:- med frakt inräknad.
Tyvärr visar inte Rinkaby RSK så man ser vem tillverkaren är.
[länk]
Classe i Insjön har även dom sin egen variant för 98:-
[länk]
Vad är det som är fel med din manometer?
[bild]
[bild]
Hej och tack för svar.prototypen skrev:
Kika bakpå, anslutningen kan vara fyrkantig 15 mm eller så.
Fast nyckel rekommenderas då det kan vara lite trångt, kan gå att ta ett redigt tag runt hela manometern med handkraft också.
Men stäng av pumpen och släpp ut trycker annars blir det blött
Fabrikat kvittar bara det är rätt gänga.
Använd lin eller gängtejp på nya manometerns gänga.
Men jag tycker den på bilden ser hel ut.
Protte
Felet är att själva klockan inte rör sig längre . Den står på 3.2 hela tiden oavsett om pumpen slår på och av.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden