Varför ska jag skriva upp alla förutsättningar om detta badrum, Zlade, när det enda jag undrar över är möjligheten att måla våtrumsfärg på kakel? Att du varken förstod analogin eller syftena med mina trådar kan jag bara beklaga.
Argumentum ad populum, Alfredo, en miljard flugor måste också ha rätt? För övrigt hade den kommentaren inga sådan ingredienser, Alfredo. Den var rent ekonomisk, trots att ingen information om kostnader framgick av trådstarten. Allt material kanske redan finns att tillgå gratis, eller hur!?
När någon, jag eller vem som helst, startar en tråd här på forumet för att be om hjälp och råd kring en specifik fråga, då är det trevlig om folk är hjälpsamma, att bara komma med negativa kommentarer om att man inte alls ska göra det man föresatt sig, är bara och meningslöst och rent ut sagt dumt om man därtill inte har en aning om förutsättningarna. Har man inget annat att komma med än en generellt negativ åsikt som utan grund bara går rakt emot det trådstartaren föresatt sig, kanske man ska scrolla vidare till något där man kan bidra positivt istället.
Ni får gärna tycka att ni vet bäst om vad som gäller i andras fall, eller detta badrum, även fast ni inte har en aning om förutsättningarna. Jag har dock en annan uppfattning och tycker att det minsta man kan göra är att försöka möta frågeställaren. Har man råd i tillägg kan man så klart komma med dem, men då bör det vara råd och inte bara pessimistiska åsikter, och man kanske ska förhöra sig lite kring förutsättningar och annat innan man börjar klanka.
Argumentum ad populum, Alfredo, en miljard flugor måste också ha rätt? För övrigt hade den kommentaren inga sådan ingredienser, Alfredo. Den var rent ekonomisk, trots att ingen information om kostnader framgick av trådstarten. Allt material kanske redan finns att tillgå gratis, eller hur!?
När någon, jag eller vem som helst, startar en tråd här på forumet för att be om hjälp och råd kring en specifik fråga, då är det trevlig om folk är hjälpsamma, att bara komma med negativa kommentarer om att man inte alls ska göra det man föresatt sig, är bara och meningslöst och rent ut sagt dumt om man därtill inte har en aning om förutsättningarna. Har man inget annat att komma med än en generellt negativ åsikt som utan grund bara går rakt emot det trådstartaren föresatt sig, kanske man ska scrolla vidare till något där man kan bidra positivt istället.
Ni får gärna tycka att ni vet bäst om vad som gäller i andras fall, eller detta badrum, även fast ni inte har en aning om förutsättningarna. Jag har dock en annan uppfattning och tycker att det minsta man kan göra är att försöka möta frågeställaren. Har man råd i tillägg kan man så klart komma med dem, men då bör det vara råd och inte bara pessimistiska åsikter, och man kanske ska förhöra sig lite kring förutsättningar och annat innan man börjar klanka.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Jag kan iof hålla med TS att det ibland kan bli lite för mycket tänk out of the box, speciellt om man vill ha hjälp med en lösning man redan valt
Jag förstår inte dina kommentarer om "badrum", "material" eller "kostnader". Jag gav enbart min syn på ditt första inlägg i denna tråd. Vad som har förekommit i andra trådar där du medverkat känner jag ej till och har ej haft någon åsikt om här.Snickerick skrev:Varför ska jag skriva upp alla förutsättningar om detta badrum, Zlade, när det enda jag undrar över är möjligheten att måla våtrumsfärg på kakel? Att du varken förstod analogin eller syftena med mina trådar kan jag bara beklaga.
Argumentum ad populum, Alfredo, en miljard flugor måste också ha rätt? För övrigt hade den kommentaren inga sådan ingredienser, Alfredo. Den var rent ekonomisk, trots att ingen information om kostnader framgick av trådstarten. Allt material kanske redan finns att tillgå gratis, eller hur!?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Snickerick skrev:
Så ibland passar det med råd som motsäger dina egna idéer, ibland inte.Snickerick skrev:
Intressant! Får jag fråga hur gammal du är
My two cents: När man skriver på ett öppet internetforum får man både bra och dåliga svar. Då kan man antingen fokusera på de bra svaren och skita i de dåliga, eller så kan man bli jättearg och börja lägga ner oändligt mycket mer energi på att vara förbannad över det dåliga svaret. Vad vinner man på det senare? Vad vill TS åstadkomma med den här tråden? Tror TS att någon kommer börja med självcensurering för att inte göra någon annan upprörd igen? Och OM det vore så, är det verkligen ett önskvärt resultat?
Det går att irritera sig på mycket om man känner för det. Lite OT, men här finns TS som klagar över att de vid pågående ny- eller ombyggnad kan få råd av gäster om hur de ska fortsätta arbetet. Detta utan att ha bett om några råd.
Jag vore glad över ett visat intresse för min bostad då ointresse snarare är vanligt.
Jag vore glad över ett visat intresse för min bostad då ointresse snarare är vanligt.
Det är nog du som inte är så gammal, eller kanske snarare är du alldeles för gammal. Som inte kan se skillnad på att få ett råd på HUR MAN KAN GÖRA det man undrar över, och att få en kommentar att man bara inte ska göra något, trots att det inte är det man frågar över.KnockOnWood skrev:
Men jag börjar förstå, erat stora nöje på dagarna är att raljera över andras projekt. Säger en del om era egna, kan jag tänka.
Det var ju du som skrev att man endast skulle ge råd/ tips om man visste alla förutsättningar.Snickerick skrev:
Det som du vägrar att förstå är att det kan vara ett råd att låta bli att göra det du har tänkt göra. Om du inte vill ha åsikter så ser jag ingen anledning till att du skapar tråden från första början.
Ja du, vad tror du att TS ville åstadkomma med denna tråden? Som en liten hint kan jag nämna att det TS ville åstadkomma är sedan länge uppfyllt.Pytt skrev:My two cents: När man skriver på ett öppet internetforum får man både bra och dåliga svar. Då kan man antingen fokusera på de bra svaren och skita i de dåliga, eller så kan man bli jättearg och börja lägga ner oändligt mycket mer energi på att vara förbannad över det dåliga svaret. Vad vinner man på det senare? Vad vill TS åstadkomma med den här tråden? Tror TS att någon kommer börja med självcensurering för att inte göra någon annan upprörd igen? Och OM det vore så, är det verkligen ett önskvärt resultat?
Vad vill alla som svarar i denna tråden åstadkomma?
Nej, så skrev jag faktiskt inte, men jag har förstått att du inte inser den ganska fundamentala skillnaden på det jag skrev, och det du vrider det till.Zlade skrev:
Vart någonstans i denna tråd står det något om något projekt?Snickerick skrev:
Själv kan jag dock tycka att ditt första inlägg i tråden är aningen raljerande:
Snickerick skrev:F-n vad trött jag blir på människor som ska börja med att tala om att man inte ska göra precis det man just sagt att man ska göra, och har lite frågor om, bara för att de inte tycker lika, utan att ha en j-vla aning om förutsättningar eller annat.
Tröttsamt! Gå någon annanstan om ni inte har något positivt eller hjälpsamt att bidra med!
Beats me. Raljera?Snickerick skrev:
Alltså ville du bara skriva ett inlägg och inte ta in några förslag eller andra idéer än dina egna? Bara raljera och vara sur? Låter ju konstruktivt.Snickerick skrev:
Jag kan inte tala för alla andra, men jag ville bara ge min syn på det hela eftersom detta ju är ett diskussionsforum och startar man en tråd brukar man vanligen förvänta sig svar. Men det var nog fel tänkt av mig i det här fallet.
Klicka här för att svara
