Hej
Mitt vattenutkast ute för trädgårdsslangen har varit lite trögt ett tag men idag lyckades jag inte stänga av det, fullt tryck i utkastet. Efter stängt av vattnet genom ballofix och dragit ut den långa pinnen och satt tillbaks så går det inte alls att vrida på vredet.. men nu kommer inget vatten alls vilket åtminstone är bättre. Utkastet är installerat innan 2005, vet ej när.
Förslag på om jag kan göra något själv eller måste jag ta hit rörmokaren tro?

• Blå vattenkran utan handtag monterad på en grå vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
Ser ut som jag har en likadan med samma problem. Kunde du laga din eller fick du byta?

Lite beroende på hur långt rör som krävs för att komma genom väggen och hur det ser ut inomhus så hade jag nog bytt.
Nytt komplett kostar runt 500:- om väggtjockleken är mindre än 400mm och är hyfsat enkelt att byta (beroende på hur det ser ut där man ska koppla in det).

Ja, jag såg att Jem Fix säljer Gustavsberg för 395 kr just nu. Tänkte dock ta isär den och se om det går att åtgärda. Min går att stänga av o sätta på. Men, det är trögt och det känns som kranen öppnar ryck is när jag vrider på käglan. Tänker att det kan vara vajsing med fjädern som kanske kan åtgärdas eller att smörjning kan hjälpa. Finns andra idéer på lösning som jag kan testa innan ny köps?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.