Under vintern började husets ca 10 år gamla hydropressor (24 liter) ge ifrån sig vattnet stötvis med många tillslag. Jag hade svårt att pumpa i luft genom ventilen, som var igenslaggad. Lyckades till sist blåsa ren ventilen. Tog ut gummiblåsan och upptäckte inget vatten mellan plåthölje och blåsa. Fick allt att fungera fint. Nu är det emellertid dags igen. Pumpen gör ideliga tillslag. Når jag tryckte på ventilstiftet med en liten insexnyckel, kom det ut vatten. Antyder blåsläcka. Kommer ett blåsbyte att göra susen? Något särskilt att beakta vid blåsbytet? Ska någon tätningapasta användas runt flänsen innan tillskruvningen?
