1 999 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Trasig cirkulationspump?
Har problem med cirkulationspumpen i pannan.
Har en i pannan och en utanför och nu har den i pannan slutat fungera vad jag kan se. Skruvat ur luftskruven och testat vrida runt och den snurrar men inte av sig själv om man säger
Även testat med skruvmejsel och de surrar inget som de gör med den andra.
Finns de några säkringar till den eller är de ett byta som ska till.
Har en i pannan och en utanför och nu har den i pannan slutat fungera vad jag kan se. Skruvat ur luftskruven och testat vrida runt och den snurrar men inte av sig själv om man säger
Även testat med skruvmejsel och de surrar inget som de gör med den andra.
Finns de några säkringar till den eller är de ett byta som ska till.
Cirkulationspumpen i pannan brukar starta när man tappar varmvatten och startas av en flödesvakt i tappvattenkretsen.
Själva pumpen cirkulerar pannvatten genom en värmeväxlare där tappvattnet värms.
Man kontrollerar först att pumpen får ström från flödesvakten när man tappar vatten för att ringa in problemet.
Det kan vara flödesvakten som kärvar och behöver rengöras eller den kan ha gått sönder.
Det kan också vara pumpen som gett upp.
Vilken panna har du?
Själva pumpen cirkulerar pannvatten genom en värmeväxlare där tappvattnet värms.
Man kontrollerar först att pumpen får ström från flödesvakten när man tappar vatten för att ringa in problemet.
Det kan vara flödesvakten som kärvar och behöver rengöras eller den kan ha gått sönder.
Vilken panna har du?
Ja de där ja nu lärde jag mig nått nyttS Stegatorparn skrev:Cirkulationspumpen i pannan brukar starta när man tappar varmvatten och startas av en flödesvakt i tappvattenkretsen.
Vilken panna har du?
Klicka här för att svara