Hej

Är det någon som använder HQ Vid-Trans12 ifrån NetOnNet för att trådlöst föra över tv-signal mellan 2 olika rum?

Eller någon annan lösning för att slippa antennkabel?

Är det problem eller du går i tankarna på att köpa en sådan??

Egen personlig mening tycker jag likväl att man ska försöka transportera signalen på kabel.

Då kunder till mig undrar om jag säljer sådana hänvisar jag faktiskt till butikerna.
Dock påpekar jag för dom att få möjligheten ifrån affären att få lämna tillbaks dom om det inte är tillfredställande. Tror inte det finns någon som man verkligen kan peka på att det är just denna du ska ha.
Det avgörandet som blir är ju när det kommer hem i huset och får agera. Först då vet du om det funkar klanderfritt.

Det är inget som jag har idag men jag har redan tagit beslut på att köra med antennkabel då jag tycker att det låter säkrast :-)

Jag har testat en sådan lösning, i 1000-kronorsklassen, tror jag köpte den på ClasOhlson...

Räckvidden utan ränder och skuggor i bilden är väl ca: 1m fri sikt. Kan du leva med lite skuggor och ränder så kan du kosta på dig en räckvidd på ca 5m och t.om. ha en gipsvägg emellan.

Jag rekommenderar kabel!

Instämmer, jag har inte hittat någon trådlös överföring som fungerat i närheten av lika bra som en enkel kabel.

Men om man vill ha litte bättre bild funkar väl inte antennkabel, och ska man dra 20 m HDMI kabel blir det ganska dyrt, nån som har gjort något billigt och smart ?

Mina föräldrar har trådlös överföring till köket och för lite oengagerat slötittande under matlagningen så duger bilden rätt bra, men så fort man kör mickron, elvispen, mixern eller liknande så försvinner både ljud och bild.. Samma sak när grannen kör sina köksmaskiner. Värdelöst!
Dra kabel! Även om den kan kännas dyr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.