11 835 läst ·
13 svar
12k läst
13 svar
Trädgårds-slangkopplingar.
Jag är trött på dåliga trädgårdsslangkopplingar samt slangar som läcker inte fungerar eller, slangar som är fullständigt omöjliga att rulla ut utan man blir förbannad över eländet.
Vad skall man ha för att det skall fungera.
Är metall kopplingar bättre än plast?
Funkar Cocraft eller Hozellock ?
Gardena är väl ok också eller?
Gjärna lite tips.
Vad skall man ha för att det skall fungera.
Är metall kopplingar bättre än plast?
Funkar Cocraft eller Hozellock ?
Gardena är väl ok också eller?
Gjärna lite tips.
Produkter som diskuteras: "slangkopplingar"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Säger bara en ska: Nito!

Har faktiskt titta på dessa. Men som cheetah1 säger så måste man gör adaptrar som jag ser det.
Iof så använder jag inte så många olika "redskap" utan det blir ett fåtal som sprutpistol, vattenspridare och vattenborste.
Nito är de de som säljs bla av rinkaby rör?
Iof så använder jag inte så många olika "redskap" utan det blir ett fåtal som sprutpistol, vattenspridare och vattenborste.
Nito är de de som säljs bla av rinkaby rör?
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 inlägg
Word!Fotografen skrev:
Nito är evighetskopplingar som funnits i sedan 70-talet. Finns även 1"-kopplingar.
Det går oftast att skruva ur Gardena-delen ur kopplingen och ersâtta med en Nito-del.
http://www.koppla.nu/sortiment/snabbkopplingar_nito_1-2/
Redigerat:
Framförallt köp bra slang. Rinkabys gula är bra och billig, så är även Gardenas och Hozelocks.
Som vanligt gäller dyrare = bättre slang.
Gardena original kopplingar fungerar fint, men behöver lite motion ibland om de ligger, och nya oringar med några års mellanrum.
//Erik
Som vanligt gäller dyrare = bättre slang.
Gardena original kopplingar fungerar fint, men behöver lite motion ibland om de ligger, och nya oringar med några års mellanrum.
//Erik
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 inlägg
Det viktiga är också att RULLA ut en ny slang ordentligt och låta den acklimatisera sig.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 229 inlägg
Kinket är sällan problem ändå. Det är framtida skruvtendenser man kan decimera genom att rulla ut slangen första gången den används från rullen.joflopp skrev:
Har använt Hozelock Primabel senaste 10 åren och dessa får anses prisvärda. Håller i evigheter gör de i alla fall. Farsan har haft sina i snart 30 år.
Redigerat:
Jag kan rekommendera biltemas halvtumsslang. Ok kvalitet till bra pris. De har också en sprutpistol som jag gillar. Vissa av deras slangkopplingar läcker och rapplar, så det är inget man skall köpa om man bor långt ifrån.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden