Vi har ett problem som jag inte lyckas förstå.
Hus, byggt -73 och därmed avloppsrör från den tiden (PVC), samt avluftningsrör upp på tak med trekantig hatt samt upp på vinden.
Badrum renoverades på tidigt 90-tal. Inga problem fram tills för några månader sen. Då började jag lägga märke till att det då och då vid toalettspolning låg kvar papper i holken. Detta hände alltmer frekvent, så det hände vid någon spolning varannan dag, till varje dag till varje spolning. Pappret åker alltid ner på andra spolningen. Först tänkte jag att det handlade om något begynnande stopp, men det kommer rikligt med vatten, vattnet höjs inte eller rinner undan långsamt. Inte heller kluckar det någonstans. Bara det att pappret envisas med att ligga kvar. Vi har haft samma typ av toalettpapper "forever". Vi använder heller inte mycket papper per spolning, max fyra rutor.
Varför blir det såhär?
Om det nu handlar om att en snålspolande toalett inte funkar ihop med gamla rör, varför har problemen uppstått nu och inte från början?
Detta är en källa till väldigt mycket irritation.
Någon som har någon idé om varför det blir såhär?

Enklast är nog att ta loss stolen och kolla så det inte fastnat nåt..........börjar det bygga på nåt som fastnat så stryps ju flödet markant.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.