2 734 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Tips på köksleverantör
Hej!
Vi skall äntligen göra om vårt kök i sekelskifteshuset. Det är lite knixig yta så kommer bli ett pussel att få ihop det. Vi tänkte kolla med några leverantörer innan vi bestämmer oss. Hittils har vi funderat på:
Kvänum
Nisseby snickerier.
Vi skulle vilja hitta ytterligare någon leverantör. Googlade lite och hittade
Stockholmskök
Har ni några erfarenheter av dessa? Andra tips? Gärna i Stockholmstrakten.
/Fia
Vi skall äntligen göra om vårt kök i sekelskifteshuset. Det är lite knixig yta så kommer bli ett pussel att få ihop det. Vi tänkte kolla med några leverantörer innan vi bestämmer oss. Hittils har vi funderat på:
Kvänum
Nisseby snickerier.
Vi skulle vilja hitta ytterligare någon leverantör. Googlade lite och hittade
Stockholmskök
Har ni några erfarenheter av dessa? Andra tips? Gärna i Stockholmstrakten.
/Fia
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
JohanLun, med sekelskifteshus i Stockholm om jag inte missminner mig, verkar väldigt nöjd med sitt skräddarsydda Åraslövkök: https://www.byggahus.se/forum/threads/sentens-eller-ikea-koeprad.292719/#post-2678743
Åraslöv har varit mkt bra att ha att göra med, riktigt gedigna snickerier!
I tidningen gård och torp annonserar några andra snickribyggda kök (bla tallkotten och jag tror även nisseby som du nämner). Jag var i kontakt med några olika alternativ, tveksam om nisseby eller tallkotten var på min lista... vet inte varför... jag läste på forum och hittade Åraslöv.
När jag frågade runt så var Åraslöv de som svarade bäst och snabbast på mina frågor, hjälpte mig cadda upp och lämna offert på kök och kontakten var såpass bra att trots de ligger långt från stockholm så valde vi dem... De fortsatte leverera hela vägen! Och även långt efter leverans så svarar de på frågor och har hjälpt mig skicka några skruvar och lite annat smått jag slarvat bort mm.
Konstigt nog verkar dessa äkta måttbeställda helträkök inte vara dyrare än tex Ballingslöv, troligen billigare än Kvänum.
Största skillnaden mellan tex Ballingslöv är att Åraslöv (och några andra snickeribyggda kök) enligt mig är två saker.
1) Helt i trä, ingen MDF, spånskiva mm...
2) Helt måttanpassat. Behöver skåpet vara 401 brett så blir det 401 brett... Inga modulmått och passbitar.
Servicenivån kan nog vara hög på andra köksleverantörer - det kan jag inte uttala mig om, men jag har varit mycket nöjd med Åraslöv.
I tidningen gård och torp annonserar några andra snickribyggda kök (bla tallkotten och jag tror även nisseby som du nämner). Jag var i kontakt med några olika alternativ, tveksam om nisseby eller tallkotten var på min lista... vet inte varför... jag läste på forum och hittade Åraslöv.
När jag frågade runt så var Åraslöv de som svarade bäst och snabbast på mina frågor, hjälpte mig cadda upp och lämna offert på kök och kontakten var såpass bra att trots de ligger långt från stockholm så valde vi dem... De fortsatte leverera hela vägen! Och även långt efter leverans så svarar de på frågor och har hjälpt mig skicka några skruvar och lite annat smått jag slarvat bort mm.
Konstigt nog verkar dessa äkta måttbeställda helträkök inte vara dyrare än tex Ballingslöv, troligen billigare än Kvänum.
Största skillnaden mellan tex Ballingslöv är att Åraslöv (och några andra snickeribyggda kök) enligt mig är två saker.
1) Helt i trä, ingen MDF, spånskiva mm...
2) Helt måttanpassat. Behöver skåpet vara 401 brett så blir det 401 brett... Inga modulmått och passbitar.
Servicenivån kan nog vara hög på andra köksleverantörer - det kan jag inte uttala mig om, men jag har varit mycket nöjd med Åraslöv.
Möllans verkstäder (Malmö) tillverkar fina platsbyggda kök. De levererar till Stockholm.
http://www.mollansverkstader.se
http://www.mollansverkstader.se
Himle Kök har tillverkat all vår fasta inredning inklusive kök, garderober, bad- och tvättrumsmöbler. De tillverkar i de mått du vill ha. De håller till på västkusten, vi bor i Sthlm, åkte ned till Himle Kök och gick igenom allt. Väl värt priset när vi köpte för drygt 10 år sedan. Allt är fortfarande felfritt.
Klicka här för att svara