Skall bygga rum på överplan (röd markering). Det har sprutisolerats sen bilden togs.
Huset är från 2007 och bra isolerat.
Vardagsrummet är bara ett back-up när det bir mycket gäster och har i dagsläget ingen värme mer än en etanolkamin.

Jag funderar på att sätta upp en luftvärmepump vid blå markering men den lär väl inte värma upp sovrummen som kommer huseras av tonåringar som inte öppnar dörren?
Nedre plan är på 158m2 värms av en Nibe f750 med golvvärme och vad jag förstått klarar den inte av att värma resten av överplan?

Vill undvika sätta upp elradiatorer.
Luftvärmepump i vardagsrum och airmove 1.1?

Tar tacksamt emot tips på hur jag kan värma upp.



Visa bilaga 484143Visa bilaga 484144
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.