Har fallit för ett Tibrokök och undrar om det finns någon som har erfarenheter av dem? Jag har hittintills fått väldigt bra hjälp med ritningar och en summa, men de vägrar att skicka en detaljerad offert. Jag vill inte köpa grisen i säcken utan veta vad jag betalar för. :mad:
//Leed

Självklart ska de skicka med en detaljerad offert. Det är ju den du ska stämma av mot sen också, så du vet att allt levererats, ner till minsta skruvpaket.
Hur bemöter de dina detaljkrav om du aviserar att det utan den inte blir affär?
Bemötandet du får i inledningsskedet kan ge en fingervisning om hur de tänker bemöta dig i en eventuell problemsituation senare...

Verkar vara vanligt att man inte får en detaljerad offert, har blivit lika bemött hos en del leverantörer, inte ens bilder vill vissa ge ut. Men vissa säger att man får en detaljerad offert vid beställning.

/Magnus

Vi fck en detaljerad offert av Tibrokök, detta var dock på mindre ort men ändå

Har nu fått en någorlunda detaljerad offert. Tur, för annars hade jag gått till IKEA... Inget illa om IKEA-kök menat!
Har dock ännu inte tagit det sista avgjörande beslutet om det blir Tibroköket. Orkar inte ta alla svåra beslut...:eek:

Vi fick en detaljerad offert från Tibrokök i Umeå men gick ändå till IKEA... Jag hittar inget riktigt argument som motiverar en prisskillnad på 97400:- (22350 mot 119750) bara för snickerierna...:eek: Till detta ska då vitvaror och bänkskivor läggas till. Nu finns det ju ibland en fördel med Tibrokök, t.ex om man måste ha något special eller ska visa vänner och bekanta vilka fina trälådor och liknande som de är bra på... men vi har bara standardmått och prioriterar funktion framför skryt... IKEA har ju trots allt 25 års garanti på köken... och vill vi efter 4-5 år byta luckor så gör vi det för en kostnad om 4-6000:-:D

Då har jag rensat lite.

Skärpning! Denna forumdel handlar om kök. Inte om arbetsförhållanden i olika länder.

Hej

Vi blev superbemötta av Tibro kök så länge det inte blev fel............Sen har de inte varit varit lika roliga och det handlar om både säljare och Tibro kök själva. Skulle aldrig valt dessa igen fast de har snygga kök men deras kvalite ÄR är inte bättre än Ikea. Ikea tar hand om sina reklamationer för Tibro tog det flera runder och MKT energi under 1 år och det är inte bra ännu:mad:

Hej!
Det var inte roligt att höra om Tibrokök...
Vi har inte kommit något längre med vårt kommande kök. Det kom en massa andra tråkiga saker emellan som vi har haft fullt upp med.
Nu vet jag varken ut eller in. Jag vill så gärna ha ett nytt kök men orkar inte ta några beslut.
Vi håller dessutom på med att måla om vårt stora trähus så det blir inte så många stunder över, utan man somnar ovaggat när kvällen kommer...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.