Hej,
Relativt nyligen köpt hus som har elpatron vb6002 från värmebaronen. Jag har sökt men finner inget svar och undrar om någon här vet följande:

På termostaten finns olika märkningar med siffror som indikerar temperatur. Men vad betyder märkning F?

Kan jag ställa in under 30 och den fungerar? för i manualen står det tempområde 30 - 85 grader.

Tack på förhand!

https://varmebaronen.se/produkter/single/p-33/vb-6002-vb-9002
 
Skulle jag tro är frostskyddsläge. Att man anger att temperaturområdet går från 30 grader är kanske för att termostaten inte är så exakt vid lägre temperatur?
 
Var sitter patorne monterad i, är det för värmen i huset eller. Den termostaten är för ätt ställa in temperaturen som patronen ska ge och det finns ingen reducering på effekten, bara tempen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.