Hej ! Någon som har kunskap om vad dessa 2 termostater har för temp inställning på respektive siffra?
 
  • Närkort på en radiatorventil med termostat, inställd mellan siffrorna 2 och 3.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på genomskinlig radiator termostat inställd mellan siffrorna 2 och 3.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Förr i tiden så fanns grader på dom , men det stämde inte , så dom tog bort och satte dit
siffror , allt för att det inte skulle bli klagomål om temperaturen , normalt är det ca +20-21C
vid högsta siffran , men kan inte bli mera än vad som levereras i värme med vattnet .
Bor man i lägenhet så bestämmer ägaren hur mycket som ska ut ( snålisar )
I hus bestämmer man själv
 
Termostaternas funktion försämras med tiden så det blir därför svårare att säga. Det sägs att de håller i ca 15 år. Vill man byta till nya och mer exakta termostater ser du ut som det finns adaptrar som kan skruvas på där termostaterna i bilderna nu sitter och istället sätta dit MMA-termostater som har noggrann angivelse av temperaturen för varje siffra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.