S
J johanfa skrev:
Skaffa ett kort kopparrör som du kan trä in i slangen, dra runt ett par varv ståltråd som "slangklämma" på varje sida... borde funka.. :)
Värt ett försök! :)
Kortast möjliga rörbit får det bli. :cool:

S
tommib tommib skrev:
Även en slang där vattnet flödar på har ett tryck. Jag tror inte att du kommer kunna laga den med vulktejp. Inte med mindre än att tejpen smälter samman med slangens plast i alla fall.
S Spanarn10 skrev:
Behovet/n (skadorna) hos mig en av varje, som sagt. Den trycksatta har jag inte brytt mig om att försöka laga med vulktejp däremot den trädgårdsslang (Gardena Roll-up…) där vattnet normalt flödar[bild] [bild] fritt vid användning. Dessvärre funkar det inte.
Månne var jag för het på gröten, läser nu att processen med härdningen tar 48 tim.
Sprang på, googling, en annan produkt nu, TESAs Extreme Repair silikon.
Två av produktbilderna antyder (!) att den ska kunna vara en fungerande lösning för bl a just lagning av trädgårdsslang. 🤔
Värt ett försök.

En person applicerar TESAs Extreme Repair silikonband på en kopparledning vid en radiator, omgiven av vit vägg och snickarkläder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person tejpar en gul trädgårdsslang med TESAs Extreme Repair silikontejp vid en kran utomhus, stenar i bakgrunden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.