gammalt tak lite knottrigt men inte som putsad yta hyr får man en slät yta att efterlika detta

BirgitS
Välkommen till forumet!

Hade du tänkt att ladda upp en bild eller vad ska ordet "detta" syfta på?

När man rollar blir det lite struktur men jag gissar att du menar lite mer än så med ”knottrigt”. Bild underlättar.

så du menar att om jag målar 10gänger kommer struturen av sig själv?

Du behöver inte måla 10ggr, men använda en grov roller.

Vill du åt en yta med lite mer gräng så kan en roller med längre lugg duga. Beckers har gjort en fin video som jag tycker illustrerar skillnaderna på lugg ganska bra. Häng inte upp dig på ute/inne-roller, det spelar ingen roll(-er). Får du ändå inte rätt resultat, kan du gå på med en rejälare roller. Vill du åt en väsentligt djupare struktur i ytan behöver du strukturmedel i färgen.

Strip Strip skrev:
Vill du åt en yta med lite mer gräng så kan en roller med längre lugg duga. Beckers har gjort en fin video som jag tycker illustrerar skillnaderna på lugg ganska bra. Häng inte upp dig på ute/inne-roller, det spelar ingen roll(-er). Får du ändå inte rätt resultat, kan du gå på med en rejälare roller. Vill du åt en väsentligt djupare struktur i ytan behöver du strukturmedel i färgen.
Beckers "instruktionsvideos" är ju verklighen totalt värdelösa, att få veta färgen på rollern är ju lite hela poängen då den oftast talar om vilken struktur den ger. I den här videon är alla rullar gula.....

lopec
Har alla leverantörer samma färgkoder på sina rollers, menar du?

Dom stora tillverkarna använder iallafall samma färger. Oavsett så vill man ju se i videon vilken som var vilken. Menade förvisso inte bara denna video, utan alla deras "instruktioner" är i princip bara en snygg video.

• Gilla
lopec
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.