krillek skrev:
Jag är ingen stjärna på att rita, men gjorde ett försök :o

[bild]

Edit: kom på en sak. Beroende på hur du tänkt med sockel under skåpen kanske passbitersättning behöver vara utformad som ett L så att du får ett instick under skåpet så att du inte får en glipa mot sockeln. Detta såklart om inte täcksidan går ända ner till golvet!

Du är ju fantastisk! Tack så jättemycket. :) :) Lovar en bild när det är på plats om ett par veckor!

krillek skrev:
Jag är ingen stjärna på att rita, men gjorde ett försök :o
Såg ju rätt bra ut ändå. ;)

Jag ser 3 enkla lösningar som jag hade vart nöjd med.:

1. Slutat med täcksida, bänkskiva innan fodret där skåpen hamnar naturligt. (Eftersom stänkskyddet bara är 3 cm högt tror jag inte det ser konstigt ut med 4-5 cm luft till fodret.)

2. Samma som ovan, men förläng stänkskyddet till fodret, och fyll igen "hålet" under detta med en extra bit marmor (~5x90 cm) ända ner mot golv, där det står "passbit" i bilden ovan.

3. Skjuta hela köket åt vänster. Justera med bredare passbit i hörnet.
Är det vinkelskåp i hörnet går det att flytta ut alla skåp på högerväggen och kompensera detta med lite djupare bänkskiva.

sekelskifts skrev:
Lovar en bild när det är på plats om ett par veckor!
Bara en bild? Det var snålt :D

Såhär 10 månader senare tyckte jag det var dags för lite bilder på köket.. :) Tack för hjälp!

• Modernt vitt kök med marmor bänkskiva, guld detaljer och inbyggda vitvaror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt kök med marmorbänkskiva, gyllene kran och diskho samt diverse köksredskap.
    Skapa konto
  • Renoverat vardagsrum med grå soffa, glasbord, blå fotölj och vit kakelugn, angränsande till ett modernt kök.
    Skapa konto
  • Gilla
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.