Byggahus.se
Hej

Jag har runt 100 kvm singel jag vill ta bort, har insett att ta det med en skyffel och köra på skottkärran tar en evighet och funderar på att hyra något bättre.

Jag tänker mig att jag borde hyra något sånt här? är det en bra idé? Jag borde kunna köra och skrapa upp singeln? Vad ska jag fråga maskinuthyraren efter, mini-frontlastare?
BOBCAT_S130_SKID_STEER.jpg

Skiddsteer med planeringsskopa.

Ringde lokala maskinuthyraren idag, visste inte vad en skidsteer med planeringsskopa var, men han hade en Avant 420 jag kunde hyra (1900kr/dygn+moms), men han trodde inte det skulle funka bra. Rekommenderade att skrapa upp med en grävmaskin och lägga på hög som man sedan körde med skottkära. Känns som halva poängen försvinner då.

Vad tror ni? Ska man bara ge upp på detta direkt och köra skyffel + skottkära för hand ändå...

Kompaktlastare kallas dom.
En avant är som en liten Lastmaskin, mycket mer lättkörd.

De kommer funka fint. Du får in snittsen efter en stund.

Tänk bara på att fråga om kostnad för transport. Hyrespriset är oftast bara en del av kostnaden. Min erfarenhet av förra sommaren var att transporten var dyrast.

själv hade jag nog gått på en minigrävare och lastat på släpkärra direkt så jag får bort skiten på en gång

Det blev en avant, funkade fint, flyttade singeln till en annan del av tomten och fyllde ut lite bredvid uppfarten istället.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.