Alltså, vi har en lång tv-antennkabel som kommer ut ur väggen på det sätt som bilden visar. Den är inte använd på många år och har legat gömd bakom en bokhylla. Nu ska vi tapetsera om och jag funderar på att ta bort den. Kan man bara klippa av den och gömma den i väggen eller hur gör man på bästa sätt? Eller är det dumt att ta bort den? Kan den vara "bra att ha"?
Vad bor du i, lägenhet eller hus, LGH så är det till centralantenn, i hus, upp till en antenn på taket, om den finns kvar, öppna locket och se, verkar som att den går vidare utan koppling. I båda fallen nu i digitala världen behövs den inte om det går att se på TV utan att koppla in den på TV;en.
Kapa den i dosan, täck hålet och tapetsera över det. Ingen kommer sakna den.B Barbord skrev:Alltså, vi har en lång tv-antennkabel som kommer ut ur väggen på det sätt som bilden visar. Den är inte använd på många år och har legat gömd bakom en bokhylla. Nu ska vi tapetsera om och jag funderar på att ta bort den. Kan man bara klippa av den och gömma den i väggen eller hur gör man på bästa sätt? Eller är det dumt att ta bort den? Kan den vara "bra att ha"?
Det är hus och det ser ut som att kabeln går raka vägen upp till antennen på taket.J jonaserik skrev:
Som sägs klipp av den så det blir en del kvar. Har ni bra mottagning nu så kan du ta ner antennen, linda då ihop kabeln så den finns i framtiden om det behövs, aldrig skrota bort något för gått om det inte behövs. Tapesera över dosan bara, brukar gå bra.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 646 inlägg
Jag har återanvänt gamla antenn samt teleuttag till att dra nätverk.
Klicka här för att svara