3 157 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Svenska Vattenanalys AB
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Hej
Träffade detta företag på Båt mässan nu under helgen och har försökt att googla lite om företaget och se om någon har erfarenhet av dom och deras produkter, dom kändes seriösa men det betyder ju tyvärr inte så mycket. Någon här som haft med dom att göra, och då främst deras produkter (filter)?
Träffade detta företag på Båt mässan nu under helgen och har försökt att googla lite om företaget och se om någon har erfarenhet av dom och deras produkter, dom kändes seriösa men det betyder ju tyvärr inte så mycket. Någon här som haft med dom att göra, och då främst deras produkter (filter)?
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
såg att dom hade väldigt många olika typer av analyser, deras standard kostade 500 vilket är mindre än vad Callidus tar (800). Men det var i första hand inte deras analyser som jag undrade över utan deras filter, Någon som har erfarenhet av dessa?
Callidus gör inte heller ackrediterade analyser. Man bör ta en analys på minst 28 punkter antingen via eurofins el. Alcontrol innan man bestämmer sig för ett filter. Vad det gäller filtren är det ingen skillnad, callidus arbetar mycket med greensand filter när man löser järn och mangan. Annars är det oftast birm alt. Sedimentfilter man använder. Det finns också kombifilter som arbetar med jonbytare som kan lösa flera problem med ett och samma filter.
Det viktigaste är dock analysen så man inte står där med en filterlösning och det senare visar sig finnas ex. Tungmetaller eller radon i vattnet.
Mitt tips är en ackrediterad analys först sen kan man titta på filterlösningar.
Det viktigaste är dock analysen så man inte står där med en filterlösning och det senare visar sig finnas ex. Tungmetaller eller radon i vattnet.
Mitt tips är en ackrediterad analys först sen kan man titta på filterlösningar.
Klicka här för att svara