3 016 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Strumpor med hål i
Sida 1 av 2
Har testat de flesta mainstream märken och modeller av strumpor men de har en livslängd på max ett år sen är det stora hål i hälen och kanske någon tå.
Tips mottages gärna på strumpor som håller. Gillar helst bomull men utmana mig gärna.
Tips mottages gärna på strumpor som håller. Gillar helst bomull men utmana mig gärna.
Filar du fötterna? Seriöst alltså. Om jag missar det är mina som sandpapper och nöter sönder strumporna på nolltid. Inte ett år, utan dagar.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Jag köper "arbetsstrumpor" på marknaden. Brukar vara en hundralapp för ett storpack tubsockor. Håller de ett år vilket de oftast gör så är det ok. Sen är det marknad igen.B BäverBerra skrev:
Newbody (säljs av typ idrottsföreningar, men nu tror jag man kan köpa via deras hemsida) tycker jag brukar ha bra hållbarhet. De strumporna är tjockare i sulan och hälen. Men om du bara har typ 3 par så håller dom ju inte så länge.
Sen upplever jag att strumpor håller längre om dom tvättas efter en dags användande, att ha dom flera dagar innan tvätt tycker jag nöter mer.
Sen upplever jag att strumpor håller längre om dom tvättas efter en dags användande, att ha dom flera dagar innan tvätt tycker jag nöter mer.
Bra, ska testa newbody, dom har jag inte provat än.Krikkan skrev:
Newbody (säljs av typ idrottsföreningar, men nu tror jag man kan köpa via deras hemsida) tycker jag brukar ha bra hållbarhet. De strumporna är tjockare i sulan och hälen. Men om du bara har typ 3 par så håller dom ju inte så länge.
Sen upplever jag att strumpor håller längre om dom tvättas efter en dags användande, att ha dom flera dagar innan tvätt tycker jag nöter mer.
Mysigt att använda samma strumpor flera dagar utan att tvätta 🥴Krikkan skrev:
Newbody (säljs av typ idrottsföreningar, men nu tror jag man kan köpa via deras hemsida) tycker jag brukar ha bra hållbarhet. De strumporna är tjockare i sulan och hälen. Men om du bara har typ 3 par så håller dom ju inte så länge.
Sen upplever jag att strumpor håller längre om dom tvättas efter en dags användande, att ha dom flera dagar innan tvätt tycker jag nöter mer.
Har alltid haft problem med temperaturregleringen av mina fötter, antingen för varma eller så fryser jag om de.
Mot bättre vetande har jag alltid använt bommullsstumpor.
För några år sen var jag in på XXL som hade extrapris på de i länken, och köpte några par, nån vecka senare köpte jag 10 par till.
Sen dess är mina fotproblem borta, fryser inte och har ingen fotsvett.
De har alltid bra pris om man köper fler, för nån vecka sen köpte jag 10 par för 199 spänn.
Med det priset kastar jag de 10 tidigare paren och köper 10 nya nu till hösten.
Tvättas bara i 40 grader och inte torktumlare.
Och nä, har inte haft hål i nått par, men de blir tunnare med tiden och förlorar sin egenskap.
https://www.xxl.se/line-one-active-crew-wool-sock-ullstrumpor-unisex-svart/p/1173719_3_style
Mot bättre vetande har jag alltid använt bommullsstumpor.
För några år sen var jag in på XXL som hade extrapris på de i länken, och köpte några par, nån vecka senare köpte jag 10 par till.
Sen dess är mina fotproblem borta, fryser inte och har ingen fotsvett.
De har alltid bra pris om man köper fler, för nån vecka sen köpte jag 10 par för 199 spänn.
Med det priset kastar jag de 10 tidigare paren och köper 10 nya nu till hösten.
Tvättas bara i 40 grader och inte torktumlare.
Och nä, har inte haft hål i nått par, men de blir tunnare med tiden och förlorar sin egenskap.
https://www.xxl.se/line-one-active-crew-wool-sock-ullstrumpor-unisex-svart/p/1173719_3_style
Toppen! Dessa ska jag också testa!Isakare skrev:
Har alltid haft problem med temperaturregleringen av mina fötter, antingen för varma eller så fryser jag om de.
Mot bättre vetande har jag alltid använt bommullsstumpor.
För några år sen var jag in på XXL som hade extrapris på de i länken, och köpte några par, nån vecka senare köpte jag 10 par till.
Sen dess är mina fotproblem borta, fryser inte och har ingen fotsvett.
De har alltid bra pris om man köper fler, för nån vecka sen köpte jag 10 par för 199 spänn.
Med det priset kastar jag de 10 tidigare paren och köper 10 nya nu till hösten.
Tvättas bara i 40 grader och inte torktumlare.
Och nä, har inte haft hål i nått par, men de blir tunnare med tiden och förlorar sin egenskap.
[länk]
Behöver byta ut mina Ullmax strumpor som jag bara använder på vintern. De har å andra sidan klarat sig längre än ett år men har svårt att använda dom på sommaren då jag också har svettiga fötter 😱
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
Mina strumpor håller längre sedan jag började köra dem kallare i tvättmaskinen. Körde alltid i 60°c men de tappade sin elasticitet rätt snabbt och gick ofta av vid hälen, så nu åker de i 30°c och håller mycket längre 