P
Hej! Har en gräsmatta på 500 kvm avdelad med en gång. På ena sidan växer gräset fint men har några kvm med ogräs. På andra sidan gången är det massor av ogräs. Har också en kala fläckar på den dåliga sidan 1,5*6 m där vi haft byggmaterial. Runt om denna kala fläck frodas ogräs. Ligger väldigt nära gången. Nu till mina funderingar.

Jag har två säckar Stroller kombi, den variant som inte säljs längre. Jag tänkte plocka så mycket ogräs jag kan manuellt på hela mattan och sen så på den kala fläcken, lägga på fiberduk. Sen ta Stroller kombi på den sidan som är full med ogräs samt på delar av andra sidan där det finns lite ogräs. Jag skulle tro att jag måste upprepa detta en gång om 6 v till för att få någorlunda bukt med ogräset. Sen tänkte jag vertikalskära mattan, dressa och stödså. (Förutom den kala fläcken som förhoppningsvis har vuxit då).Hålen som blir efter ogräsplocket tänkte jag vänta med att fylla upp tills det är dags att vertikalskära eller ska de fyllas med jord direkt?

Vad tror ni?
 
Tänk på att du behöver bladyta för att medlet skall verka. Klipp alltså inte ner ogräset innan du gödslar ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.