Byggahus.se

Stor renovering

1. J
    Medlem · Nivå 18
    Lampa som tog ut svängarna? :thinking: Hur ser en sådan ut? :cool:

Och skönt med både framsteg och bra hantverkare (y):D

• Laddar…
  2. Löjo
    Medlem Nivå 7
    Det finns en lampa som verkligen tar ut svängarna utseendemässigt. Och ja, begreppet ”tar ut svängarna” har relevans i detta fall. Det blir såklart bild om några veckor när den sitter på plats. Önskar dig en härlig dag!

• Laddar…
  3. Löjo
    Medlem Nivå 7
    Har jobbat med matbordet. Att slipa med Abranet (Mirka) är världens åttonde underverk enligt mig.

4. Löjo
    Medlem Nivå 7
    Badrum snart klart, hallgolv snart klart. På måndag kommer köket så det är också på gång att bli klart. Så vi går i väntans tider så att säga.
    Inredning, främst lampor, har inhandlats och väntar på att hängas upp.

• Laddar…
  5. Löjo
    Medlem Nivå 7
    ”Stor renovering” fortsätter och går framåt. Men det tar några veckor till. Jag har blivit komplett galen flera ggr den här veckan pga urusel service från Schenker och Dhl, leverans av bänkskiva samt vitvaror. Bägge företagen är egentligen värda varsin missnöjestråd med mig som författare men jag hoppar över det.
    Bjuder på en bild från köket, nästa gång jag publicerar bild därifrån skall det vara klart tänkte jag. Men det tar tid då vi beställde den andra bänkskivan i semestertider, kommer i mitten av aug.
    Trevlig helg!

6. Löjo
    Medlem Nivå 7
    Köksbordet då? Jo nu har jag behandlat skivan med Osmo top oil en gång.
    Verkar bli toppen enligt min smak. Det är en strykning kvar.
    Efter det fixar jag benen plus en extra skiva.

Redigerat 11 jul 11:34
  7. Löjo
    Medlem Nivå 7
    Pysslat med köksbordet.
    Här ser man bordsbenen innan behandling.
    Bygget går framåt och förmodligen blir det klart till nästa helg. Men utan ”köksön” som beställdes sent. Sedan får vi se hur det går med leveranser av kyl/frys, spegel till badrummet samt badrumsskåp. Det är prövande att beställa saker i semestertider. Dessutom kan det ta ännu längre tid pga pandemin. En liten bild från köket blir det också, tapetsering snart klart. William Morris Golden Lilly.

8. Löjo
    Medlem Nivå 7
    Ja ”förmodligen klart nästa helg” var ju önsketänkande. I måndags var det ingen här, vet ej varför. I tisdags körde elektrikern halva dagen och igår sågade han sig i fingret på morgonen och behövde åka till akten och sy. Han blir borta ett tag men en annan elektriker kommer idag.

En mattläggare skulle lagt matta i tvättstugan men drog sig ur, jag begriper inte detta. Istället blir det klinkers och en plattsättare till kök och tvättstuga kommer ev efter lunch och startar.

Enligt tidsplan blir det klart på fredag nästa vecka och det tror jag håller.
    Jag har ingen kritik mot firman som kör entreprenaden, ibland blir det så här. De har ju dessutom hela nästa vecka på sig också.
    Men det är 7 veckor sedan vi packade ihop hela bottenvåningen och 6 veckor sedan bygget startade så visst är jag less.
    Kyl/frys (side by side 90 cm) levererades utan problem igår.

9. J
    Medlem · Nivå 8

Har du någon märkning på bordet? Jag har ett som är väldigt likt och funderar på om det är samma modell.

10. Löjo
    Medlem Nivå 7
  11. J
    Medlem · Nivå 8
    Undra om det inte är samma, det jag har skulle behöva en liknande behandling men får stå undanskuffat på landet tillsvidare.

• Laddar…
  12. Löjo
    Medlem Nivå 7
    Ja nu är det nästan i hamn. Ombesiktning i morgon, första besiktningen var inte godkänd.
    Är lite snål med bilder då vi väntar in en bänkskiva till köket. Vill visa det när det är helt klart.
    Vårt lilla badrum är dock helt klart sånär som på något skydd för duschen. Glasdörr eller draperi.
    Det är som sagt litet, vi har inte bestämt oss
    än.
    Lite före och efter bilder kommer här.

13. Löjo
    Medlem Nivå 7
  14. D
    Medlem · Nivå 6
    Lite nyfiken på köksstolarna (vi har en sådan stol fast med svart klädsel).
    Har förstått att de är trendiga, men så mycket mer vet jag inte. Ni har ju fyra stycken så ni vet förhoppningsvis fyra gånger så mycket om dem? :)

• Laddar…
  15. Löjo
    Medlem Nivå 7
    Vet tyvärr inget om stolarna, de är inte märkta. Köptes på blocket för 10 år sedan.