10 352 läst ·
6 svar
10k läst
6 svar
Stopp i avluftning
Hej,
När vi lagt om vårt plåttak tidigt i somras sa takläggaren att det luktade jätteilla från avluftningen(toalettavloppet) på taket. Han sa att det är stopp.
Är det stopp?
Ibland, när vinden ligger fel, luktar det verkligen illa runt huset.
Jag har inte varit uppe och tittat än, är rädd att buckla plåttaket...
Men nu är det dags att ta tag i problemet.
Jag har letat på nätet efter hur man fixar stopp i avluftningen men inte hittat nån info.
Någon här har säkert koll.
Eller iaf tips och ideer. Allt tas tacksamt emot.
Runt huset har vi alldeles för många björkar så vi blir dränkta i löv. Det finns ingen "kinahatt" på avluftningen så kan det vara gamla löv som luktar?
/ Fredrik
När vi lagt om vårt plåttak tidigt i somras sa takläggaren att det luktade jätteilla från avluftningen(toalettavloppet) på taket. Han sa att det är stopp.
Är det stopp?
Ibland, när vinden ligger fel, luktar det verkligen illa runt huset.
Jag har inte varit uppe och tittat än, är rädd att buckla plåttaket...
Men nu är det dags att ta tag i problemet.
Jag har letat på nätet efter hur man fixar stopp i avluftningen men inte hittat nån info.
Någon här har säkert koll.
Eller iaf tips och ideer. Allt tas tacksamt emot.
Runt huset har vi alldeles för många björkar så vi blir dränkta i löv. Det finns ingen "kinahatt" på avluftningen så kan det vara gamla löv som luktar?
/ Fredrik
Mja, att det luktar skit från avluftningen är normalt, vad skulle det annars lukta, liksom...? Något problem med avloppet?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det är väl så att om det luktar skit så är det öppet och fungerar.
Luktar det inte så är det stopp.
Protte
Luktar det inte så är det stopp.
Protte
Det luktar alltså inte rosor och lavendel i en avloppsavluftning? ;-)
Det har ni så klart rätt i.
Att jag undrar beror på att takläggaren sa att det luktade jätteilla och att vi borde göra nåt åt stoppet. Vi har en avluftning till, på en annan del av huset, och den luktar inte alls lika mkt(enl takläggaren).
Inga problem med avloppet. Så då anser ni att allt är som det ska alltså.
Jag ska sätta på kinahattar i snart.
Tack!!
Det har ni så klart rätt i.
Att jag undrar beror på att takläggaren sa att det luktade jätteilla och att vi borde göra nåt åt stoppet. Vi har en avluftning till, på en annan del av huset, och den luktar inte alls lika mkt(enl takläggaren).
Inga problem med avloppet. Så då anser ni att allt är som det ska alltså.
Jag ska sätta på kinahattar i snart.
Tack!!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Det är väl som alla andra system, skit in, skit ut. Det brukar lukta om avlopp, helt naturligt men man kan ju sätta dit en vacumventil så kan luft bara åka in men inte ut.
Protte
Protte
Klicka här för att svara