Byggahus.se
Brukar dammsuga grovfiltren på LLVP varje vecka vintertid. Stänger då av LLVP och drar ut sladden.

Har läst ett man ej bör stänga av strömmen helt till LLVP eftersom det sliter på kompressorn. Dock förstår jag inte varför man inte kan göra det. Stänger jag av LLVP med fjärrkontrollen går förbrukningen ner till under 1w, vilket betyder att inget är igång?

Fråga är också om man kan ta ut grovfiltren och dammsuga dessa lite fort utan att stänga av LLVP?
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
självklart kan du ta ut filtren utan att stänga ner pumpen
 
M micke880 skrev:
Brukar dammsuga grovfiltren på LLVP varje vecka vintertid. Stänger då av LLVP och drar ut sladden.

Har läst ett man ej bör stänga av strömmen helt till LLVP eftersom det sliter på kompressorn. Dock förstår jag inte varför man inte kan göra det. Stänger jag av LLVP med fjärrkontrollen går förbrukningen ner till under 1w, vilket betyder att inget är igång?

Fråga är också om man kan ta ut grovfiltren och dammsuga dessa lite fort utan att stänga av LLVP?
Att stänga av av den och sen dra ut sladden är inga problem, liksom att stänga av den och sen rengöra den med sladden i (det gör vi)

Men att stänga av den genom att endast dra ut sladden när kompressorn är igång kan skada den. (Detta som det syftas på)
 
Jag stängde aldrig av.
Öppnade bara luckan och gjorde rent filtrena med diskmedel och varmt vatten. Torkade filtrena med handduk och satte tillbaka dom och stängde luckan. Tar väl max 3 minuter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.