Efter många år som husägare och en oundviklig skilsmässa är jag sedan en tid stationerad i en hyreslägenhet. En härlig tillvaro utan ständiga fönsterkuvert i brevlådan. Men … det kliar som f*n i hammaren och sågen, så att säga.
Funderar på något objekt, ett sommarhus kanske? En tillflyktsort. Det enda jag behöver är en rejäl spark i röven innan jag helt geggar ner mig i centralvärmen. Så snälla ni, sparka mig, stånga mig, gör nånting, hoppa på mig!

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
En sommarstuga låter ju vettigt! Har man skapligt mycket tomt kan man ju skapa hur många projekt som helst. Dessutom är en sommarstuga ett bra val om man vill lukta på blommorna. :D

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Utifrån ditt namn:
En projekthoj i ett hyrt garage?
Annars:
Om du har halvgröna fingrar, en kolonilott?

• Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Utifrån ditt namn:
En projekthoj i ett hyrt garage?
Annars:
Om du har halvgröna fingrar, en kolonilott?
Åhh nu fick jag ångest. Saknar mitt garage, att bara stå där ibland och hålla i verktygen …

1- Tomt
2- Husvagn alt Villavagn
3- Bygg!
:strong:

B Bikermike skrev:
Efter många år som husägare och en oundviklig skilsmässa är jag sedan en tid stationerad i en hyreslägenhet. En härlig tillvaro utan ständiga fönsterkuvert i brevlådan. Men … det kliar som f*n i hammaren och sågen, så att säga.
Funderar på något objekt, ett sommarhus kanske? En tillflyktsort. Det enda jag behöver är en rejäl spark i röven innan jag helt geggar ner mig i centralvärmen. Så snälla ni, sparka mig, stånga mig, gör nånting, hoppa på mig!
Finns ju även mycket kreativt man kan göra i mindre utrymmen, som en lägenhet. Går ju att snickra möbler tex, om du kan stänga till ett rum. Dock beror det ju lite på hur lyhört det är hur glada grannarna blir. ;) Kanske annars finns någon förening för att snickra i någon skolas snickarsal under kvällstid, eller mekarförening osv. Alternativt mycket mindre saker som, elektronik, 3D skrivare, programmering, sy eller knyppla :D

L Lilllen skrev:
Finns ju även mycket kreativt man kan göra i mindre utrymmen, som en lägenhet. Går ju att snickra möbler tex, om du kan stänga till ett rum. Dock beror det ju lite på hur lyhört det är hur glada grannarna blir. ;) Kanske annars finns någon förening för att snickra i någon skolas snickarsal under kvällstid, eller mekarförening osv. Alternativt mycket mindre saker som, elektronik, 3D skrivare, programmering, sy eller knyppla :D
Man kan ju också bli besatt av smarta hem-grejer! :rofl:

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Sommarstuga är ju praktiskt om man inte bor i Storstads områdena i Sverige (då kostar en sommarstuga skjortan inom lämpligt avstånd)
Så kan du ju kanske bygga till en liten verkstad för både mecka mc/bil och andra projekt

Har man lite utrymme hemma så kan man alltid fixa en del saker. Kör man på med mycket saker som genererar damm och spån så blir det en del att städa. Men man städar ju oavsett. Har man inte råd med en sommarstuga där man kan hålla på, varför inte ett garage? Ett alternativ jag tittade på förut var att köpa en 40 fots container och hyra ställplats.

B Bikermike skrev:
Åhh nu fick jag ångest. Saknar mitt garage, att bara stå där ibland och hålla i verktygen …
Jag var just nere i garaget bara för att sortera lite. Plocka lite med verktygen. Mys-städa lite sedan förra miniprojektet. Rullade fram Tiger 900an för att putsa lite på den. Funderade lite på vilken mc-lyft jag borde ha.

Allt bra där i lägenheten? Behövs mer push eller räcker det så?

• Haha
  • Gilla
H-Thomasson och 4 till
  • Laddar…
Jag är en sån där som inte vet vad man ska ha en lägenhet till.
Man kommer hem från jobbet och lagar mat......sen då ?? Ska man bara gå och vänta på att sova ??
Och på helgerna, vad gör man utan tomt och garage ??

• Gilla
Tamak och 5 till
  • Laddar…
Kolla om fogden har nåt objekt på exekutiv auktion i närheten. Brukar kunna vara hur mycket som helst att göra men ofta är prislappen okej.
Då får du både projekt så det räcker och blir över och kanske kan skapa nåt bra i värde för dig själv.

Totte_S
Skaffa en träbåt ;)

• Gilla
  • Haha
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.