Byggahus.se
Jag har en som passar men den finns i Österbotten i Finland. Väldigt långt från Göteborg.
 
H heimlaga skrev:
Jag har en som passar men den finns i Österbotten i Finland. Väldigt långt från Göteborg.
Tack! Jag ska se om jag kan hitta något här i närheten först
H heimlaga skrev:
Jag har en som passar men den finns i Österbotten i Finland. Väldigt långt från Göteborg.
Tack! Jag ska se om jag kan hitta något här i närheten först. Har du några tips/misstag man ska undvika, för att få ok spån/damm-uppsamling i garaget/hobbysnickeriet? Just nu har jag en spånsug från duabhuset men den tar ju inte upp något av det fina dammet…
 
Skall du få uppsamlat findammet så krävs det täta patronfilter. Eftersom kanterna på det veckade filtret nöts snabbt när grövre spån virvlar runt i det så sparar man mycket pengar i filterbyten om man har en cyklon före filtret.

för att få bra utsugning krävs 16mm rör till stora maskiner och 120 till små. Det gäller att skapa en tillräcligt stor "bubbla" av strömmande luft där findammet dras mot utsuget.

För att få tillräcklig luftström i 160mm rör krävs en 5 kw fläkt med 40 cm impeller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.