3 824 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Solo Plus 30kw
Bytte för några veckor sen vedpanna, hade en gammal ctc från -73 som jag de tog väldigt lång tid o få upp värme i tanka o gick åt mycke ved.
Jag har tre st accumulatortankar på sammanlagt 1500l.
Har även en termovar laddomat o gustavfos pumpar.
Köpte en begagnad solo plus vedpanna på 30kw.
Men har problem me o få den o ladda tillräckligt snabbt i tankarna.
Behöver två i lägg för o få upp värmen i dom o de tar 8-10h innan tanka är över 80 grader i temp. Pannan håller ungefär 90-95 grader i temp.
Har bytt keramik o tätat om luckor o rengjort fläkten sotat ur den, så allt funkar me pannan anser jag.
Men undrar va de kan vara mer, borde gå fortare o ladda upp de o har hört folk som bara behöver ett ilägg till den volymen för att pannan ska va så effektiv.
Har inga turbolatorer i men funderar på att inköpa såna.
Nån som vet va de kan va mer för fel.
Jag har tre st accumulatortankar på sammanlagt 1500l.
Har även en termovar laddomat o gustavfos pumpar.
Köpte en begagnad solo plus vedpanna på 30kw.
Men har problem me o få den o ladda tillräckligt snabbt i tankarna.
Behöver två i lägg för o få upp värmen i dom o de tar 8-10h innan tanka är över 80 grader i temp. Pannan håller ungefär 90-95 grader i temp.
Har bytt keramik o tätat om luckor o rengjort fläkten sotat ur den, så allt funkar me pannan anser jag.
Men undrar va de kan vara mer, borde gå fortare o ladda upp de o har hört folk som bara behöver ett ilägg till den volymen för att pannan ska va så effektiv.
Har inga turbolatorer i men funderar på att inköpa såna.
Nån som vet va de kan va mer för fel.
Kan ju säga de me att dom som hade pannan innan har bara kört me brännare. kan de va nåt de ställt om?
Okej så kanske skulle köpa turbollatorer o testa me de
Jo de är la bara o mäta tempen i dem först. va bra, tack!!
Klicka här för att svara