Hur ofta behöver ni rensa handfaten på toa? Här verkar det behövas en gång/år, och skiten består mest av en sammanhängande hinna av tvål/fett med inslag av hårstrå och naglar! Vi är bara tre i hushållet och i förra huset, med sex personer, upplevde jag inte samma "problem" dvs rensade inte lika ofta (tror jag?).
Borde man gått upp i dimension från början, 75mm istället för 50mm?
Det tar iofs inte så lång tid men lite fundersam blir man, är det månne andra ingredienser i toalettartiklarna nuförtiden? ;)

Jodu, snart 5 året i fastighetsbranschen och det blir bara värre och värre vattenlås man ibland får rensa...
Tror att många av de hygienprodukter många, (särskilt tjejer) använder egentligen inte är så himla vattenlösliga, utan snarare tvärtom packas ihop som lera.

Jag rensar mycket oftare, men vi är tre med ganska långt hår... Kör med hårfälla, men det hjälper inte. Funderar på byta till S-vattenlås, men måste hitta en bottensil utan en massa "krafs" i....

Har märkt att om man spolar med varmt vatten, slår i lite toarent och väntar ngn timme så verkar mycket tvålrester mm lösas upp

• Gilla
Korvgubbe
  • Laddar…
Rensar ca 2gg per år golvbrunnar, handfat här hemma har två tjejer med långt hår och det blir mycket bös vill jag lova i låsen.Sedan till golvbrunnarna är folk väldigt dåliga på att rengöra speciellt om det är under badkar.Åker titt som tätt på problem med golvbrunnar helst gamla gjutjärnsbrunnar brukar ta fram våtdammsugarn och suga rent, man för upp schampokorkar, hår till en halvperuk etc..

mvh

flera gånger per år och det är hår och tvål så sitter i röret ner till vattenlåset som är problemet. Vattenlås och övriga rör är ok.

Behöver aldrig rensa vattenlås till handfat. Men vid städning brukar jag ta bort "proppen/stängningen" och spola med fullt öppen blandare och varmvatten som avslutning.
Golvbrunnar däremot behöver plockas bort 1-2ggr/år för rengöring.

Två pers i en lägenhet, här har jag på ett halvår fått rensa två gånger innan vattenlåset pga den korkade konstruktionen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.