Jag har en dörrkarm som är skev, sidorna är hyfsat raka men överdelen lutar. Karmen är klädd i plast/ gjord av plast? Ingen aning men det är plast iaf. Köpte dörr med gammal standard och den passar förutom just att den tar i överkant höger sida. Den går att stänga men går trögt.

Tips på hur man kan göra mottages tacksamt!

• Skev dörrkarm av plast med överdelen som lutar åt höger och passar trångt för dörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
har du testat med en gångjärnsriktare

M maria01 skrev:
har du testat med en gångjärnsriktare
Ja jag har testat Fungerade inte..

Lossa ena sidan av karmen och höj eller sänk den (beroende på vilken sida du lossar) för överstycket går ju inte få i våg om båda sidorna sitter fast..

En annan lösning man får använda i gamla hus ibland är att justera dörrbladet med såg eller hyvel. Ibland är det lättare än att ta bort foder och lossa karmen.

• Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
En annan lösning man får använda i gamla hus ibland är att justera dörrbladet med såg eller hyvel. Ibland är det lättare än att ta bort foder och lossa karmen.
När karmen är i plast och dörrbladet är nytt?

Nä.

Satt karmen på plats redan och du har köpt nytt dörrblad eller är både karm och dörr ny?

Hennke85 Hennke85 skrev:
Så hade jag löst det också. Förmodligen minst jobb och ett ok resultat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.