5 208 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
((( Snålaste dusch munstycket med bra tryck )))
Sida 1 av 2
Tjenixen gott folk
En familj på 5 pers.
2 tonåringar = 15-20 min dusch per skaft/dag :/
Vi betalande max 10 min
Har googlat osv o läst massa på nätet,men skulle kanske kunna få tips från någon som köpt.
Då alla lovar guld o gröna skogar som vill sälja,Men i verkligheten så brukar det vara sådär.
Krav ska vara lite tryck i dushen då fruntimmerna här har långt hår.
munstycket vi har idag vräker ut ca 9l minuten.
Så vad säger ni
Finns det något vettigt runt 6-7 liter/minut.
Har testat strypningar för nått år sen men blev inge bra.
Finns en del med ejektor som blandar in luft har jag läst....nått o ha ??
Bara ös på med tips säkert fler i min sits
En familj på 5 pers.
2 tonåringar = 15-20 min dusch per skaft/dag :/
Vi betalande max 10 min
Har googlat osv o läst massa på nätet,men skulle kanske kunna få tips från någon som köpt.
Då alla lovar guld o gröna skogar som vill sälja,Men i verkligheten så brukar det vara sådär.
Krav ska vara lite tryck i dushen då fruntimmerna här har långt hår.
munstycket vi har idag vräker ut ca 9l minuten.
Så vad säger ni
Finns det något vettigt runt 6-7 liter/minut.
Har testat strypningar för nått år sen men blev inge bra.
Finns en del med ejektor som blandar in luft har jag läst....nått o ha ??
Bara ös på med tips säkert fler i min sits
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Det finns väl inställbara munstycken där viossa inställningar ger lite luft med.P perstorp.. skrev:Tjenixen gott folk
En familj på 5 pers.
2 tonåringar = 15-20 min dusch per skaft/dag :/
Vi betalande max 10 min
Har googlat osv o läst massa på nätet,men skulle kanske kunna få tips från någon som köpt.
Då alla lovar guld o gröna skogar som vill sälja,Men i verkligheten så brukar det vara sådär.
Krav ska vara lite tryck i dushen då fruntimmerna här har långt hår.
munstycket vi har idag vräker ut ca 9l minuten.
Så vad säger ni
Finns det något vettigt runt 6-7 liter/minut.
Har testat strypningar för nått år sen men blev inge bra.
Finns en del med ejektor som blandar in luft har jag läst....nått o ha ??
Bara ös på med tips säkert fler i min sits![]()
Vi har något billigt munstycke med 4 st inställningar för lite olika scenarion/tycken. Vet inte hur många l/min det kan ge som mest/minst dock
Det här munstycket fick jag mycket högt betyg för av min dotter med långt, tjockt hår. Det bästa hon använt och ingen långdusch behövdes.P perstorp.. skrev:Tjenixen gott folk
En familj på 5 pers.
2 tonåringar = 15-20 min dusch per skaft/dag :/
Vi betalande max 10 min
Har googlat osv o läst massa på nätet,men skulle kanske kunna få tips från någon som köpt.
Då alla lovar guld o gröna skogar som vill sälja,Men i verkligheten så brukar det vara sådär.
Krav ska vara lite tryck i dushen då fruntimmerna här har långt hår.
munstycket vi har idag vräker ut ca 9l minuten.
Så vad säger ni
Finns det något vettigt runt 6-7 liter/minut.
Har testat strypningar för nått år sen men blev inge bra.
Finns en del med ejektor som blandar in luft har jag läst....nått o ha ??
Bara ös på med tips säkert fler i min sits![]()
https://www.amazon.se/Duschhuvuden-...&qid=1674136567&sprefix=dothn,aps,136&sr=8-31
Vet ej
Men 6l min med ejector.
Så hoppas den e bra.
Inte många kr så värt ett försök.
Men 6l min med ejector.
Så hoppas den e bra.
Inte många kr så värt ett försök.
Spec? inte mer än Amazon.K Kane skrev:
Sen har du över 5000 recensioner på just det här munstycket plus "Bestseller" klassad.
Blev förvånad själv hur mycket starkare tryck det blev. Hade Mora standardmunstycke innan.
https://www.amazon.se/Duschhuvuden-...&qid=1674136567&sprefix=dothn,aps,136&sr=8-31
För mig är liter per minut viktigast.
Då kidsen tycker det e skönt o duscha lätt 20 min varje gång.så från 9.5l min till 6 liter vore en dröm hehe
Då kidsen tycker det e skönt o duscha lätt 20 min varje gång.så från 9.5l min till 6 liter vore en dröm hehe
Nej det kan jag inte se men mitt mått var min dotter och slippa att hon behövde en 15min för sitt hår.K Kane skrev:
Sen kan jag tänka mig att även fast man har en strybricka så blir det bättre tryck med munstycket.
Skummade snabbt recensioner och så verkar det vara.
Gör som jag.
Kör 1 min i hink o mät.
Jag fick 9,5 l på en min
Kör 1 min i hink o mät.
Jag fick 9,5 l på en min
https://www.amazon.se/dp/B098JNC3HG/ref=pe_24982401_503747021_TE_SCE_dp_1
https://www.hansgrohe.com/articledetail-vernis-blend-hand-shower-100-vario-ecosmart-26340000
Inte supersnålt med 9.7l/s kanske men jag använder sällan fullt tryck ändå när jag duschar. Kan dock inte svara för sambon.
https://www.hansgrohe.com/articledetail-vernis-blend-hand-shower-100-vario-ecosmart-26340000
Inte supersnålt med 9.7l/s kanske men jag använder sällan fullt tryck ändå när jag duschar. Kan dock inte svara för sambon.
https://www.amazon.se/dp/B09JYZW929?ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details&th=1
Bästa jag haft under mina 50 + år och jag har TJOCKT och långt hår. Dvs det tar inte mer än nån minut att få det ursköljt så det måste spara pengar oavsett flöde. Normalt tar det minst 4-5 minuter att enbart skölja håret klokt.
Det funkar även att ta med på utlandsresor för att styra upp tryck till normal standard.
Bästa jag haft under mina 50 + år och jag har TJOCKT och långt hår. Dvs det tar inte mer än nån minut att få det ursköljt så det måste spara pengar oavsett flöde. Normalt tar det minst 4-5 minuter att enbart skölja håret klokt.
Det funkar även att ta med på utlandsresor för att styra upp tryck till normal standard.
Det var en hel del