Sitter och klurar på hur jag ska göra med vår dörr till sovrummet. I dagsläget är dörrhålet m8 med en 8x21 dörr. Eftersom huset är i lättbetong och nuvarande karm är klossad mot en mellanväg (se bild) som är tunn är det risk att mellanväggen spricker vid karmbyte. Dessutom blir det fult iom att det inte går att lista runt dörrhålet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En tanke är är att fodra dörrhålet med reglar och hoppa ner ett breddmått till 7x21 istället. Men behöver få lite input, kommer det att upplevas som väldigt smalt? Är ju ett sovrum så inte jättemkt spring men ändå.