3 117 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Slättaskogen
Hej
Jag och min blivande fru har precis värvat en tomt i slättaskogen i Falun. Tänkte därför starta ett inlägg som förhoppningsvis kan föra ihop oss blivande grannar. Vet att det släppts 32 andra tomter i området och någon bör ju kunna leta sig hit.
Är det någon annan som vill ge oss tipps och råd är det också väldigt välkommet.
Mvh
Mats och Madde

Jag och min blivande fru har precis värvat en tomt i slättaskogen i Falun. Tänkte därför starta ett inlägg som förhoppningsvis kan föra ihop oss blivande grannar. Vet att det släppts 32 andra tomter i området och någon bör ju kunna leta sig hit.
Är det någon annan som vill ge oss tipps och råd är det också väldigt välkommet.
Mvh
Mats och Madde
hej igen - min dotter såg att ni hade Skåne som län och hon hade koll att ngn från Malmö har tomt nära oss, och så verkar det vara.
Vi kommer alltså bo snett bakom er. Har varit och gått på tomten idag, sjönk ner i snön till låren, men vi grävde fram en rosa tomtgränspinne. Vi ses!
Vi kommer alltså bo snett bakom er. Har varit och gått på tomten idag, sjönk ner i snön till låren, men vi grävde fram en rosa tomtgränspinne. Vi ses!
Hallå hallå
Jo det stämmer att vi bor i malmö just nu. Vi ska åka upp och trampa runt lite i snön runt påsk. Mina föräldrar bor i hosjö och vi brukar bo där medan vi är uppe och hälsar på.
Förmodar att ni har fått tomt 1:25?
Har ni redan bestämt hus eller är ni mitt uppe i valet?
Vi tänkte bygga ett hus som heter falsterbo och som byggs av myresjöhus.
Vet dock inte om vi kan börja bygga i och med byggstarten då vi båda saknar jobb där uppe just nu. Vi hoppas dock på förflyttningar så fort som möjligt.
Kanske har ni lust att ses och dela lite info?
Ha det
Jo det stämmer att vi bor i malmö just nu. Vi ska åka upp och trampa runt lite i snön runt påsk. Mina föräldrar bor i hosjö och vi brukar bo där medan vi är uppe och hälsar på.
Förmodar att ni har fått tomt 1:25?
Har ni redan bestämt hus eller är ni mitt uppe i valet?
Vi tänkte bygga ett hus som heter falsterbo och som byggs av myresjöhus.
Vet dock inte om vi kan börja bygga i och med byggstarten då vi båda saknar jobb där uppe just nu. Vi hoppas dock på förflyttningar så fort som möjligt.
Kanske har ni lust att ses och dela lite info?
Ha det
Är det inte i den skogen "familjen" o andra kriminella brukar/brukade öva prickskytte och testa nyinköpta vapen? Iaf så var det ett fasligt smällande där när jag bodde på Herrhagsvägen men det kanske bara var något tillfälligt.
Själv har jag ridit i skogen när jag växte upp i Varggården, prova vapen får de göra ngn annanstans. Det blir nog ett mysigt område tror jag.
Om ni vill kolla hur vi ligger till, se vår blogg: villajaderberg@blogspot.com
Om ni vill kolla hur vi ligger till, se vår blogg: villajaderberg@blogspot.com
Jo, det är fint där det håller jag med om och troligen???!!! så provskjuts det nog inte där längre heller.
Hej. Jag har startat en Facebookgrupp för oss som tänker bygga hus i Slättaskogen. Kul att ha ett forum där man kan snacka hus mm med blivande grannar.
Mvh Sigrid Ribjer
Mvh Sigrid Ribjer
Hej!patrik_ribjer skrev:
Vilken bra ide, vad heter facebookgruppen? Jag sökte på Slättaskogen men fick ingen träff....
Mvh
Carina
Klicka här för att svara