2 134 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Slår i rör
Varför slår det mer i kallvatten ledningen när jag stänger av köksblandaren? Till kallvattenledningen har jag både diskmaskin och kylskåp kopplat. Ända som skiljer då allt är nytt efter renovering av kök.
Köksblandare: Tapwell evo 186
Ikea diskmaskin
Samsung sidebyside med is/vatten.
En sak är att slangarna inte är riktigt klamrade mot väggen varken kall eller varm men ska göras i veckan
Köksblandare: Tapwell evo 186
Ikea diskmaskin
Samsung sidebyside med is/vatten.
En sak är att slangarna inte är riktigt klamrade mot väggen varken kall eller varm men ska göras i veckan
Min erfarenhet är att det är skitsaker som gör att det blir tryckvåg bakåt. Renoverade badrummet och satt in en ikeablandare och då lät det som rören skulle vibrera sönder ända från övervåning ner till källaren. Satt sedan in en mora kran som ersättare. Det blev knäpptyst. Så mitt råd, byt skitkranen
Kan ju testa med en tryckutjämnare ifall fastklamringen av slangarna inte löser problemen och Bygghemma inte vill byta/ta tillbaka kranen.
Provade att strypa under diskbänken där inkommande vatten kommer. Borde vara samma sak. Fungerar inte.N NoOne2k skrev:
Finns knappt något motstånd när man stänger blandaren jämfört med kranarna i toaletterna. Sitter fmmattson kranar där och när man stänger dom så är det mer motstånd dvs för mig mjukstängning??
Ska iaf prova klamare alla rör och se vad dom säger om att lämna en använd blandare
Klicka här för att svara