Har prcis kopplat ihop nya avloppet. efter massa meck fick jag till det så att skarvmuffen täta tillräckligt för att använda avloppet men det saknas typ 1.5cm till sträcket på 2 kopplingar så det hade ju inte skadat med en skjutmuff som va lite längre. Måste väll finnas eller?? kikat runt lite och det är ju knappt så man ens hittar skjutmuffar..

alltså en sånnhär fast längre

http://www.rinkabyror.se/artikel/mark-skjutmuff-110/?select=true

har jag aldrig sett längre... meningen är väl att rören skall gå ihop i princip, inte att muffen skall vara rör, nån röris kan nog detta bättre...

Krilleman
Om röret är i muffen 4cm av 5,5 gör det ingenting!

men vad menar ts med "en det saknas typ 1.5cm till sträcket på 2 kopplingar "?? annars har du förstås rätt om det bara är 1,5 cm mellan rören så är det säkert ingen fara

När alla alla rörskarvar är helt i botten så är det några cm glipa mellan de rören som skjutmuffen ska sitta. För att få ihop det hela så snodde jag alltså 1.5 cm på två rörböjjar (drog alltså isär dom lite) för att få ihop det tillfälligt. Hade alltså ett röt varit typ 4cm -5cm längre hade la allt varit perfekt

Ja kan ju givetvis göra om men .... Sånnt meck.... Båda rören ligger dessutom begravda så ska jag få ihop det måste ja alltså föränga ett av rören 5cm....

Krilleman
Absolut ingen fara.

Ta en grogg (på en söndag!) och njut av avloppet! :thumbup:

Du man med fördel bottna rören i alla kopplingar och dra ett sträck med en svart penna, sen backa ett par milimeter och ha som rörelsemån. Det stor nog tom i instruktionen.

• Gilla
PeterStrandberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.