Hej
Nu ska jag påbörja utbytet av alla gamla vvs rör i huset. De flesta rören är från 40-50 talet och i dimensionerna 2" ned til 3/4". Blandat svarta och galvade.
Det här är ett jobb som kommer att ta några år då huset ska renoveras samtidigt så jag kommer alltså att få skarva mina nya rör med kopparkopplingar mot järnrören under några år. Är detta något problem?
Jag kan även tänka mig att två skarvar mellan mässing och Järn kommer att bli permanenta, måste jag tänka på något särskilt då?