Hej!
Vi har små skalbaggar som dyker upp i vårt hem. Det är oftast bara en eller två åt gången, och de kommer främst in via fönster, dörrar och ventilation. Problemet har pågått under de senaste dagarna?
Hälsningar
Bekip
Vi har små skalbaggar som dyker upp i vårt hem. Det är oftast bara en eller två åt gången, och de kommer främst in via fönster, dörrar och ventilation. Problemet har pågått under de senaste dagarna?
Hälsningar
Bekip
I Sverige finns ungefär 4400 olika arter av skalbaggar, de är ett viktigt bidrag till biologisk mångfald och finns överallt i vår natur. Vi ser dem sällan om vi inte letar efter dem och är nyfikna på dem.
På hösten när det blir kallt söker de upp varmare platser för övervintring och det är då de kan dyka upp i våra hem.
Vad är problemet?
På hösten när det blir kallt söker de upp varmare platser för övervintring och det är då de kan dyka upp i våra hem.
Vad är problemet?
Plocka de försiktigt mellan tummen och pekfingret eller använd ett papper och glas. I båda fallen är det sedan bara att släppa ut dom på en skyddad plats. Vedbod, buske etc.B Bekip skrev:
Själv fångar jag in mina gäster på samma sätt och omgrupperar dom till mina krukväxter så håller de förhoppningsvis bladlöss i schack.
Klicka här för att svara