Jag ska om några veckor åka till USA (CA) för första gången. Hade varit kul att höra vad ni köpt (eller missade att köpa) för kul saker där som man kan spana efter.
Både sånt som är bättre pris där men också kul saker som kan vara svåra att hitta här.
Allt från hudvård till flex tape.

Köp Grönland.

• Gilla
  • Haha
possum77 och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Köp Grönland.
Glömde lägga till att det ska gå att ta med på flyget.

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
Finns en del märke som är svårt att hitta utanför USA, men det kan även vara lite klurigt där. Greg Norman kläder exempelvis och RTIC (Yeti kopia av tidigare anställda som tröttnade på deras överpriser) är två som jag kommer på. Annars är det väl amerikanska märken på Outlet som kan vara lönt att köpa, annars är det i princip samma priser här hemma online.

Ska du på parker så är förstås en del merch där inte möjligt att hitta utanför. Finns en del mat som är svårt att hitta här, ex bakmixer typ Red Velvet Cake. Riktigt billigt på Walmart och liknande ställen. Onyttig, söt mat är billigt, riktig mat är dyrt.

Så om du inte har något speciellt du är ute efter så lägg tiden på att uppleva så mkt du kan istället. En del shopping kan du dessutom sköta online med leverans till hotellet, se bara till att hotellet inte tar betalt. En del tar typ 10$ per paket i serviceavgift och en del shoppingsajter delar glatt upp en leverans i många olika paket från olika lager.

• Gilla
sarsag
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Finns en del märke som är svårt att hitta utanför USA, men det kan även vara lite klurigt där. Greg Norman kläder exempelvis och RTIC (Yeti kopia av tidigare anställda som tröttnade på deras överpriser) är två som jag kommer på. Annars är det väl amerikanska märken på Outlet som kan vara lönt att köpa, annars är det i princip samma priser här hemma online.

Ska du på parker så är förstås en del merch där inte möjligt att hitta utanför. Finns en del mat som är svårt att hitta här, ex bakmixer typ Red Velvet Cake. Riktigt billigt på Walmart och liknande ställen. Onyttig, söt mat är billigt, riktig mat är dyrt.

Så om du inte har något speciellt du är ute efter så lägg tiden på att uppleva så mkt du kan istället. En del shopping kan du dessutom sköta online med leverans till hotellet, se bara till att hotellet inte tar betalt. En del tar typ 10$ per paket i serviceavgift och en del shoppingsajter delar glatt upp en leverans i många olika paket från olika lager.
Tack för bra tips, ska titta på både yeti och rtic som är nytt märke för mig, älskar Yeti så hade varit kul att bara komma in i en välsorterad butik och känna lite.
Kommer inte bli massor av shopping men nån dag förmodligen.
Har tidigare hört om det här med att beställa till hotellet, ska kolla in det lite mer noggrant, ska även bo på airbnb så kan kolla där med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.