Hej om man ska anlita ett företag som ska fixa något i ens hus. Ex borra brunn. Vad ska man tänka på? Man vill ju inte bli lurad. /Ida

Att de certfierade brunnsborrare och att de är seriösa gäller oavsett bransch finns säkert folk på forumet som känner till bra borrare i närområdet till dig.

mvh

Viktigast av allt betala aldrig före färdigt jobb.

Och det finns inget som säger att en borrad brunn är bättre än en grävd. Så kolla bägge möjligheterna.

mogge_73 skrev:
Och det finns inget som säger att en borrad brunn är bättre än en grävd. Så kolla bägge möjligheterna.
Har inte hört någon rekommendera grävd framför borrad... Inte ens grävarna.

Tack för allas tips.

sj6 skrev:
Har inte hört någon rekommendera grävd framför borrad... Inte ens grävarna.
Du kanske inte har frågat så många.

Jag har nog rek. Minst 5 st bara i år.
Har en kund som har haft två borrare ute och han har fyra hål totalt alla med ytvatten, järn, uran och radon.
Han har efter två år grävt en brunn, kostnad för rening 13 000:- för ett pH-filter.
Hålen skulle kosta över 80 000:- att rena och med en årskostnad på 5-7 000:-.

Finns bra borrade och det finns bra grävda! Men den ena behöver inte vara bättre än den andra.

Det bästa är att fråga runt lite med grannarna innan man bestämmer sig.

Själv så testade jag vattnet åt mina grannar borrad och grävd. Kostade mig 2000:- men idag har jag en fin borrad brunn, med åtgärd för järn, mangan och kalk.

mogge_73 skrev:
Du kanske inte har frågat så många.

Jag har nog rek. Minst 5 st bara i år.
Har en kund som har haft två borrare ute och han har fyra hål totalt alla med ytvatten, järn, uran och radon.
Han har efter två år grävt en brunn, kostnad för rening 13 000:- för ett pH-filter.
Hålen skulle kosta över 80 000:- att rena och med en årskostnad på 5-7 000:-.

Finns bra borrade och det finns bra grävda! Men den ena behöver inte vara bättre än den andra.

Det bästa är att fråga runt lite med grannarna innan man bestämmer sig.

Själv så testade jag vattnet åt mina grannar borrad och grävd. Kostade mig 2000:- men idag har jag en fin borrad brunn, med åtgärd för järn, mangan och kalk.
Självklart glömde jag ta med att det kan ju skilja på förutsättningar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.