1 355 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Seriöst företag
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Viktigast av allt betala aldrig före färdigt jobb.
Du kanske inte har frågat så många.sj6 skrev:
Jag har nog rek. Minst 5 st bara i år.
Har en kund som har haft två borrare ute och han har fyra hål totalt alla med ytvatten, järn, uran och radon.
Han har efter två år grävt en brunn, kostnad för rening 13 000:- för ett pH-filter.
Hålen skulle kosta över 80 000:- att rena och med en årskostnad på 5-7 000:-.
Finns bra borrade och det finns bra grävda! Men den ena behöver inte vara bättre än den andra.
Det bästa är att fråga runt lite med grannarna innan man bestämmer sig.
Själv så testade jag vattnet åt mina grannar borrad och grävd. Kostade mig 2000:- men idag har jag en fin borrad brunn, med åtgärd för järn, mangan och kalk.
Självklart glömde jag ta med att det kan ju skilja på förutsättningar.mogge_73 skrev:Du kanske inte har frågat så många.
Jag har nog rek. Minst 5 st bara i år.
Har en kund som har haft två borrare ute och han har fyra hål totalt alla med ytvatten, järn, uran och radon.
Han har efter två år grävt en brunn, kostnad för rening 13 000:- för ett pH-filter.
Hålen skulle kosta över 80 000:- att rena och med en årskostnad på 5-7 000:-.
Finns bra borrade och det finns bra grävda! Men den ena behöver inte vara bättre än den andra.
Det bästa är att fråga runt lite med grannarna innan man bestämmer sig.
Själv så testade jag vattnet åt mina grannar borrad och grävd. Kostade mig 2000:- men idag har jag en fin borrad brunn, med åtgärd för järn, mangan och kalk.
Klicka här för att svara