4 883 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
sandlåda dränering?
Håller på med en hyfsad stor sandlåda till ungarna, den är väl ca 80 cm djup. Först tänkte jag ta fyllnadsmassa från grannen och fylla upp en del för att sedan fylla på med sand. Då la den andra grannen sig i och sa att jag borde lägga singel i botten för dräneringens skull. Vad tycker Ni, ska jag fylla hela sandlådan med sand, alltså ingen fyllnadsmassa eller singel eller ska jag köra hälften hälften, singel + sand?
Rådlös//
Rådlös//
Hejsan Vilda!
Visst det är väl inte fel att bottna med en singel som dränerar. Inget kul för barnen att leka i gyttja...eller...jo förresten det är det nog.
MEN ska du ha singel i botten först så glöm inte att lägga en fiberduk mellan materialen. För annars kommer sanden så småningom krypa ner i singlen och det blir väldigt svårt att gräva i för barnen. Och sedan hade jag nog fyllt på med riktig "leklådesand" ovanpå duken. 1 tredjedel singel i botten, fiberduk och sedan 2 tredjedelar leksand. Ingen utfyllnadsgrus alltså. Kan inte inte tänka mig att det blir så stor kostnad då sandlådor oftast inte kräver så mycket.
MVH
// Thomas
Visst det är väl inte fel att bottna med en singel som dränerar. Inget kul för barnen att leka i gyttja...eller...jo förresten det är det nog.
MVH
// Thomas
Hej Thomas!
Jo, fiberduken hade jag knas på! Det låter praktiskt det du skrev: En tredjedel singel och resten sand. Tanken är att barnen ska leka några år och sedan tar sambon över och gör grönsaksland i lådan, men då tycker jag det är dags för barnbarnen att ta över, ellr hur...
Mikael//
Jo, fiberduken hade jag knas på! Det låter praktiskt det du skrev: En tredjedel singel och resten sand. Tanken är att barnen ska leka några år och sedan tar sambon över och gör grönsaksland i lådan, men då tycker jag det är dags för barnbarnen att ta över, ellr hur...
Mikael//
Klicka här för att svara