Blir inte klok på detta. Har en rullgardin som var nedmonterad i huset vi flyttat till. Hittar inga instruktioner eller liknande. Hur ska detta hönga ihop? Någon som har koll? Fattas det delar? Vad i sådana fall? Fattar att fäste 1 ska in i sida 1, nemas problemas. Men det är fäste och sida 2 som blir problemet. Hålet är för litet för "pluppen" i sidan. Vad är fel? Vet någon vilket märke det är på rullgardin, eller till och med har manual tillgänglig?
Är du säker på att fästena tillhör just denna rullgardin?
Jag hade själv detta problem för ett litet tag sedan. Visade sig att olika märken hade olika dimensioner, och jag hade blandat ihop fästena. Brukar finnas lösa fästen att köpa på t ex Bauhaus, men då är de anpassade efter ett visst märke, t ex Kirsch.¨Men i just ditt fall skulle jag bara borra upp hålet.
Jag hade själv detta problem för ett litet tag sedan. Visade sig att olika märken hade olika dimensioner, och jag hade blandat ihop fästena. Brukar finnas lösa fästen att köpa på t ex Bauhaus, men då är de anpassade efter ett visst märke, t ex Kirsch.¨Men i just ditt fall skulle jag bara borra upp hålet.
Klicka här för att svara