3 533 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Rostfria rör och presskopplingar
Vad har ni för erfarenheter av rostfria rör med presskopplingar med O-ringar i? Dessa har ju funnits några år nu, någon som har något positivt/negativt att berätta? Det är ju trots allt ett system som är godkänt för inbyggnad, men samtidigt känns det lite vanskligt att bygga in kopplingar med O-ringar i väggarna, men dom kanske är hållbarare än det låter som?
Funderar på att använda dylika när jag gör om i pannrummet och lite övrig värme i huset.
Nån som känner till någon uthyrningsfirma i Skåne som hyr ut maskinen man behöver?
Funderar på att använda dylika när jag gör om i pannrummet och lite övrig värme i huset.
Nån som känner till någon uthyrningsfirma i Skåne som hyr ut maskinen man behöver?
varför rostfritt till värme?
Till tappvatten möjligen på riktigt stora anläggningar, typ dim 104x2.
Personlige efter att ha hållit på med press ett antal år skulle jag ALDRIG bygga in dom.
Vi har under 3år tid råkat ut för 3st läckage på press, 2st på dim 22 koppar och ett på dim 54 elförzink.
Alla läckage har uppståt efter ca 2v, alltså tätt vid provtryckning och kontroll.
Förvisso är det 3 av kanske 4000 pressar men hamnar dom på "fel" ställe blir det inte kul.
Tråkigt också att dom "varit" täta vid provtryckning.
Till tappvatten möjligen på riktigt stora anläggningar, typ dim 104x2.
Personlige efter att ha hållit på med press ett antal år skulle jag ALDRIG bygga in dom.
Vi har under 3år tid råkat ut för 3st läckage på press, 2st på dim 22 koppar och ett på dim 54 elförzink.
Alla läckage har uppståt efter ca 2v, alltså tätt vid provtryckning och kontroll.
Förvisso är det 3 av kanske 4000 pressar men hamnar dom på "fel" ställe blir det inte kul.
Tråkigt också att dom "varit" täta vid provtryckning.
Klicka här för att svara