Hej!
Finns det någon som kan svara på hur man ska tänka när man ska skruva ihop rören på min bild? Att göra det löst är ju enkelt men när man ska dra det tätt från början till slut så hamnar jag så att jag inte får ihop slutet... någon?
Finns det någon som kan svara på hur man ska tänka när man ska skruva ihop rören på min bild? Att göra det löst är ju enkelt men när man ska dra det tätt från början till slut så hamnar jag så att jag inte får ihop slutet... någon?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Till vänster är det väl en flänskoppling med lekande mutter?
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Stora feta muttern ser likedan ut som de som sitter på cirkulationspumpar, och det är plankoppling för att få ut pumpen.
Men jag ser att du är nybörjare, skiftnyckeln sitter fortfarande fast i pinpacken.
Protte
Men jag ser att du är nybörjare, skiftnyckeln sitter fortfarande fast i pinpacken.
Protte
Haha ja den storleken på skiftnyckel hade jag inte innan. Att jag jobbat en del som snickare hjälper inte mycket.prototypen skrev:
Jag tänkte att den stora skulle dras åt till sist men problemet då är att det går inte att vrida dit den delen då de tar i varandra...hmmm
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Som snickare sätter du nog upp väggarna först och sedan takstolarna.
Skruva dit plankopplingshalvorna först, sedan gängar du ihop högerdelen tills plankopplingen går mot varandra.
Ser en rulle gängtejp också, använd lin som är mer förlåtande om man behöver backa.
VAD ÄR DET för rörkopplingar endera går det på högersidan eller på vänstersidan eller runt runt?
Protte
Skruva dit plankopplingshalvorna först, sedan gängar du ihop högerdelen tills plankopplingen går mot varandra.
Ser en rulle gängtejp också, använd lin som är mer förlåtande om man behöver backa.
VAD ÄR DET för rörkopplingar endera går det på högersidan eller på vänstersidan eller runt runt?
Protte
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Inte helt med på vad du menar. Jo säljaren sa att lin var bättre men att jag troligtvis inte skulle klara av lin om jag inte använt det förut.prototypen skrev:
Som snickare sätter du nog upp väggarna först och sedan takstolarna.
Skruva dit plankopplingshalvorna först, sedan gängar du ihop högerdelen tills plankopplingen går mot varandra.
Ser en rulle gängtejp också, använd lin som är mer förlåtande om man behöver backa.
VAD ÄR DET för rörkopplingar endera går det på högersidan eller på vänstersidan eller runt runt?
Protte
Vet inte hur jag ska få ihop hela högersidan då för vid ena hörnet skruvas den in samtidigt som den då går ur det andra hörnet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Jag ger mig inte, lossa den stora muttern helt och ta en ny bild.
Protte
Protte
Förstår inte funktionen på den kopplingen , mera som någon form av rundgång, en infart och en utfart gemensam för hela kopplingen. Det som syns till vänster är en unionkoppling och är det då en med kona får du inte ihop det, det måste vara en med planytor och packning. Allt skruvas ihop , OBS med lin som går att backa lite på, börja på höger sida och lägg till alla andra. lite puligt blir det för en som inte vet exakt.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Kanske en vattenvirvlare, de lär vara dyra så komplicerade som de är.
Protte
Protte
