Jag har folierade luckor där folien är kantstött och bitar har fallit bort, man ser att det är pålimmat..
Min tanke och fundering är om man kan ta bort folien för att få en slät lucka (med hjälp av spackel å slip) någon som har gjort det? Hur blir resultatet? (Har BARA 29 luckor):rolleyes:

Kan lackerar´n spackla snygga kanter så att det blir hållbart?

Är sugen på släta blanka luckor och är inte så intresserad av att skaffa mig nya luckor iochmed att gångjärnen sitter på kanten (svårt å hitta)

Gångjärnen på kanten? Man kan ju montera nya gångjärn i gamla skåp om man vill.Och nya luckor. Så slipper man se skiten.

Det låter som om du har melaminbelagda luckor... lågpris i lägsta klassen och brukar efter några år spricka upp i kanterna. Det går att slipa o spackla... men det är ett hästjobb att få det hela snyggt. Nya luckor ger köket ett jättelyft

Paul-Staffanstorp
Har du idag gamla "pinngångjärn" som sitter rakt in i stommens framkant så brukar man skruva ut dem och spackla igen hålen.

Utbytesluckor med nya modellen på gångjärn sättes enkelt dit med renoveringsplattor för de nya gångjärnen nämligen.

Kostnadsmässigt tror jag inte det skiljer så mycket i slutänden men du får ett betydligt bättre resultat om du bytar luckorna inkl. gångjärnen.

Svärfar satte en vit liten plopp över de gamla hålen. Duger alldeles utmärkt. Annars kan man ju limma på lite kantlist.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.