1 869 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Råttstoppare
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Vi har drabbats av en råttinvasion under ett golv i källaren. Det enda rummet med uppreglat golv. De har kommit in via ett sprucket avloppsrör.
Nu byter vi alla rör under källargolvet. Och jag funderar på om vi borde försöka hindra råttor att komma in i rören helt.
Det verkar finnas en del produkter att välja på. Men fungerar de? Eller blir det istället stopp i avloppet?
Nu byter vi alla rör under källargolvet. Och jag funderar på om vi borde försöka hindra råttor att komma in i rören helt.
Det verkar finnas en del produkter att välja på. Men fungerar de? Eller blir det istället stopp i avloppet?
H hempularen skrev:Vi har drabbats av en råttinvasion under ett golv i källaren. Det enda rummet med uppreglat golv. De har kommit in via ett sprucket avloppsrör.
Hej,
Vi hade ett ganska stort problem i vår samfällighet med råttor i avloppsrören. Men sedan vi installerade en Wisetrap (i vårt fall via Nomor) så har problemen försvunnit. Den fungerar som en giljotin som slår på rörelse, råttan dör och följer med avloppsvattnet ut. Det är dock viktigt att den placeras på rätt ställe, vi hade lite problem med det först då den hamnade på ett ställe där råttorna fortfarande kunde ta en "bakväg".
Här är ett kort klipp
Allt gott
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Fast den är kanske lite onödigt avancerad för en enstaka fastighet.
Så kan det ju absolut vara.. vi pyntar en tusenlapp i månaden för den. Är värt det för oss.
Klicka här för att svara