N
Om du tittar noga så har jag gjort precis så för badrummet (där fördelaren sitter), som inte är klart än.
Finns att köpa sådana pluggar att köpa, köpte mina på byggmax.

Provtrycka?

Enbart för veklingar.

Har byggt två golvvärmeläghgningar. En ett renoveringsobjekt en i en nyproduktion.

Provtryckte inte någon av dem. Risken att man får en läcka på en golvvärme slinga är nästan obefintlig. Det är anslutningarna som läcker.

N
Där skulle jag inte vilja bo. Vad händer OM det börjar läcka, kan du då ha ryggen fri med att visa ett provtryckningsprotokoll? Man har väl en skyldighet även fast man sålt fastigheten i x antal år.

S
Rent generellt så bör man provtrycka, jag la golvvärme i ett rum i taget. Innan jag började med att skruva dit undergolvet så fyllde jag slingan och kopplade på provtryckningspumpen och lät den var tills allt var skruvat. Mest för att se om jag råkat köra en skruv i slangen. När det mests var draget provtröck jag allt från fördelaren igen. Att slangen skulle läcka från fabrik tror jag inte, det är rätt osannolikt tror jag iallafall.

N niklasco skrev:
Om du tittar noga så har jag gjort precis så för badrummet (där fördelaren sitter), som inte är klart än.
Finns att köpa sådana pluggar att köpa, köpte mina på byggmax.
Ah japp, så får det bli.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.